Ik heb al eerder gepost dat ik een Bates dressuurzadel had gekocht voor mijn Tinker. Hartstikke blij mee, maar ik kreeg steeds meer last van mijn liezen en uiteindelijk mijn rug. Andere zadelmaker laten komen (want verhuisd) en wat bleek:mijn zadel van 17” was te klein voor mij, maar wel goed passend op mijn Tinker.
Oplossing: een WIDE zadel van 17,5”!! Dat is namelijk voor het paard even groot en zelfs beter passend en de voor mij dus beter.
Nu mijn vraag: naief als ik was, dacht ik direct pijnloos weg te rijden, maar dat lukte helaas niet.Ik ben (na 20 jaar niet rijden en inmiddels 53 te zijn) toch wel heel erg stijf aan de binnenkant van mijn bovenbenen. Het lukt me haast niet om de beugelriemen lang te maken.
Nu heb ik met de zadelmaker afgesproken een WIDE Bates veelzijdigheidszadel te gaan proberen. Dat moet alleen wel besteld worden.
Ik denk dat ik dan makkelijker kan zitten, althans dat hoop ik! Iemand ervaring???????
(NB vroeger reed ik dus wel met een dressuurzadel, maar niet op een breed paard)
Bijgaand een foto van het nieuwe zadel (met mij) waarop je kunt zien dat mijn beugels eigenlijk nog langer zouden moeten, maar het lukt me niet, ook lukt het mij niet mijn tenen naar binnen te draaien.