mlanghou schreef:Ik vind het heel mooi hoe Amerigo echt zadels (en hopelijk dus ook bomen) maakt voor verschillende typen ruggen.
Dat vraagt natuurlijk wel een zadelpasser met veel verstand van dit merk, de verschillen tussen de modellen en op welke paarden ze wel/niet werken.
Vragen:
- weet iemand een goede zadelpasser, met verstand van paardenruggen en beweging, die Amerigo echt kent en ook de verschillende modellen in het assortiment heeft? Als ik google lijkt het alsof de zadelpassers die ik zie maar een paar Amerigo-modellen voeren...
- weet iemand of de Amerigo zadels ook aanpasbaar zijn?
- weet iemand wat het verschil is tussen het 'gewone' model en de 'siena' variant?
- weet iemand of Amerigo ook dressuur-modellen heeft voor barokke paarden? Oftewel: korte rug, brede wervel en schoft, wat ronder gebouwd (mijne heeft niet hele brede schouders), singelgroeve ver naar voren tov schouders. Ik heb nl een Lusitano...
- weet iemand hoe Amerigo zadels zijn voor de ruiter? Ik vind een beetje ondersteuning namelijk wel fijn. Maar niet helemaal opgesloten zitten in een diepe zit en mega wrongen.
Ik ben benieuwd......
Ik kan je Maarten van zadelmakerij Nugteren aanraden. Echt een hele fijn man met verstand van beweging en een goede kijk op het geheel.
Onze PRE heeft een amerigo siena en hij is ook kort, breed en geen schoft dus er is wel een model wat evt. zou passen denk ik, of in ieder geval het proberen waard. Voor de ruiter kan ik er als springruiter goed mee overweg en dat is nogal uniek. Hij zit stevig en zacht maar niet volledig opgesloten of gedwongen.