MyChoice schreef:[ [url=m/oqTrCd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Weinig foto's nog. Paard is nog maar kort ohz en we rijden weinig nog. Op deze foto moest ik even extreem mee naar voren met m'n hand, zo horen mn ellebogen uiteraard niet
Sidenote: ik ben 1.76 en heb een extreem lang bovenbeen. Sowieso lange benen. M'n mountainbike is aangemeten en is maat L.
Daphara schreef:san4nie schreef:[ [url=m/ffTT23.png]Afbeelding[/url] ]
Ben heel benieuwd naar een oordeel. Is deze foto duidelijk genoeg?
Is een screenshot uit een filmpje of niet?
Aangezien je hier net omhoog komt in het licht rijden is het niet heel goed te beoordelen zo, heb je ook een foto in stilstand of stap?
Dees schreef:Bijzonder, dat openingsbericht. Ik ben het zo oneens met de aangehaalde voorbeelden
Op die eerste foto zit de ruiter weliswaar netjes, maar waarschijnlijk okk met haar voorzijde op de voorkant van de boom. Dat zadel zou voor haar echt groter mogen zijn. Haar knieschijf komt praktisch voor de wrong uit.
Die tweede foto is buitengewoon ongelukkig genomen. Die ruiter zit misschien iets minder netjes (knieën naar buiten gericht) maar hoe kun je nou zeggen dat het de lepel van het zadel is dat haar voorover dwingt, terwijl de ruglijn van het paard zo duidelijk neerwaarts gericht is dat de combinatie zeer waarschijnlijk van een helling afrijdt? De kniewrongen dwingen de benen helemaal niet terug. Dit zadel nijgt naar veelzijdigheid, de wrongen zitten juist meer naar voren en de ruiter zit correct in dit zadel.
Bij foto nummer 3 krijg ik spontaan pijn in mijn onderrug. Kan een momentopname zijn (landende galopsprong) maar in dit moment lijkt de ruiter met een eigen rug te zitten.
Oftewel: wil je zo'n topic goed beginnen, pak dan effe wat beter voorbeeldmateriaal.
Gerardyolo schreef:[ [url=m/cHBoAW.png]Afbeelding[/url] ]
Wat vinden jullie van m’n nieuwe graziozo?
Hij zit fijn en kan er goed de bewegingen mee volgen. Wat wel jammer is, tot nu toe elke keer spierpijn. Nog nooit een nieuw dressuur zadel zadel gehad. Dus weet niet of het erbij hoort.
Ik moet hem nog echt inzitten. De vulling van de zitting en de wrongen moet echt nog inzakken/vormen. Ff doorbijten maar dan heb je hopelijk ook wat!
Gerardyolo schreef:[ [url=m/cHBoAW.png]Afbeelding[/url] ]
Hij zit fijn en kan er goed de bewegingen mee volgen. Wat wel jammer is, tot nu toe elke keer spierpijn. Nog nooit een nieuw dressuur zadel zadel gehad. Dus weet niet of het erbij hoort.
Ik moet hem nog echt inzitten. De vulling van de zitting en de wrongen moet echt nog inzakken/vormen. Ff doorbijten maar dan heb je hopelijk ook wat!
Daphara schreef:Gerardyolo schreef:[ [url=m/cHBoAW.png]Afbeelding[/url] ]
Heel eerlijk, ik vind het te klein ogen voor je. Je lijkt een holle rug te hebben en dat kan nooit de bedoeling zijn. Je bekken wordt door de zeer hoge lepel voorover gekanteld, dat gaat (denk ik) nooit voldoende inzakken om beter te kunnen zitten.
Heb je misschien nog andere foto’s? Misschien dat de hoogte vanwaaruit de foto genomen is het vertekend.
Daphara schreef:MyChoice schreef:[ [url=m/oqTrCd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Weinig foto's nog. Paard is nog maar kort ohz en we rijden weinig nog. Op deze foto moest ik even extreem mee naar voren met m'n hand, zo horen mn ellebogen uiteraard niet
Sidenote: ik ben 1.76 en heb een extreem lang bovenbeen. Sowieso lange benen. M'n mountainbike is aangemeten en is maat L.
Is dit een dressuurzadel of VZH zadel, de foto is net te onscherp om het goed te zien.
Persoonlijk zou ik een (halve) inchmaat kleiner hebben genomen, maar misschien dat je dan met je bovenbeen niet weg zou komen.
Als het een dressuurzadel is, dan zou ik toch de beugels wat langer doen.
Gebruikers op dit forum: Saaams en 1 bezoeker