Ik heb een kieffer phrijgia voor mijn merrie welke paste, maar sinds haar spieren erg zijn toegenomen past die niet meer. Het zadel is te krap geworden, schuift naar voren, ligt niet lekker, etc. Mijn merrie is erg in vorm veranderd en daarom lijkt het me beter om voor een heel ander zadel te gaan, in plaats van de kieffer te willen aanpassen. Aanstaande vrijdag komt Tweespan langs om te zien of er nog wat met de kieffer te doen valt voor mijn merrie. Ik hoop uit dit topic wat tips te halen!
1. Ik ben op zoek naar een zadelpasser met verschillende dressuurzadels in de regio noord-nederland, zodat ik die kan uittesten en er iemand kan meekijken. Liefst 1 die ervaring heeft met dit soort ruggen.
2. Ik ben op zoek naar tips voor een zadel dat (naar jullie ervaringen) geschikt zou kunnen zijn voor mijn merrie:
- lage brede schoft
- rondgeribt
- rug is niet perfect recht, maar loopt wat op richting de lendenen
- singelplek ligt naar voren
- geen extreem korte rug, maar ik heb zelf meestal wel een 18 inch nodig dus hij kan niet te lang zijn
In mijn zoektocht ben ik al verschillende dressuurzadels tegen gekomen die ik wil proberen, namelijk
- kentaur ithaka
- tekna dressuur
- thorowgood T8 cob
- kent&masters
Bij de tekna en thorowgood twijfel ik erover of de kwaliteit een beetje te doen is.
Heeft iemand nog zadels die ik aan het lijstje kan toevoegen die het proberen waard zijn, of weet iemand een goede zadelmaker of passer in noord nederland?

Budget is ongeveer 800 - 1000 euro