Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8364
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:00

pluisje88 schreef:
Muiz schreef:
pluisje88 schreef:
Die covalliero leek me wel wat. Helaas ga ik daar niet in passen. Mensen met een grotere maat hebben blijkbaar geen koude benen…


Hoezo? De grote maat is maat 40/46 verstelbaar dus. Nu heb ik 44/46 qua broeken maar is mijn middel een M maat en bij mij zit de middelband dan ook op zijn strakst. Durf wel te zeggen dat dames met een maatje meer rond de middel er ook prima in passen.


Nou als ik hier mensen hoor zeggen dat ze maat 40/42 hebben en de rok niet heel groot vinden dan hoef ik hem met 46 of 48, afhankelijk van het model niet te gaan passen..


Weet niet zeker over welk model je het dan hebt, de rok van Covalliero waar hier de meeste het over hebben heeft geen maat 40/42 maar wel 40/46. Ruim instelbaar vanwege de heupband met klitteband.
Is hij 'groot'? Ik vind hem niet enorm groot als in de zin van het is niet een log ding. Maar met mijn spijkerbroeken maat 46 pas ik er prima in. Maar zulke dingen weet je natuurlijk pas zeker als je ze geprobeerd hebt, wat voor de een gaat zal voor de ander niet werken.

Ik vind het in ieder geval een top ding en ik snap dat ze overal uitverkocht zijn :D
Lijkt mij heerlijk om eens met een pak sneeuw op de grond een rit te maken en niet koud tot op het bot terug te komen :D

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 09:15

Oke dan maak ik misschien nog een kansje :) ik las hier dat een paar mensen zeiden dat de klein vallen en met brede heupen ging uit ervan uit dat het echt niet zou gaan psssen

Ashleytjuhh

Berichten: 6697
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 09:42

cissy schreef:
Lange chaps of western chaps (chinks) werkt ook goed.



Dit vooral :j
voor iemand die het echt koud heeft is die kipp warm broek ook nog koud, hoor ik van veel mensen :j

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:04

Ik heb ook een rijrok, enige waar je even op moet letten vind ik is dat het paard het er ook warm van krijgt, aan de andere kant voor mij een voordeel want mel is een heerlijk warm kacheltje als ze aan het werk is haha

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:16

Ik heb net een elt lotta besteld. Ben benieuwd!

Celebi
Berichten: 3816
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:19

pluisje88 schreef:
Oke dan maak ik misschien nog een kansje :) ik las hier dat een paar mensen zeiden dat de klein vallen en met brede heupen ging uit ervan uit dat het echt niet zou gaan psssen


Het klopt wel dat de taille wat smaller is en je je heupen er misschien wat doorheen moet wringen. Ik heb de kleine maat en maat 36, maar op zich wel brede heupen, dus ik moet mezelf er een beetje in duwen. Maar ik kom er nog steeds in met een thermo legging en rijbroek aan en hij gaat ook nog over mijn trui of vest heen en dan heb ik nog ruimte over. Vind de rok dus niet klein vallen, alleen als je wat bredere heupen hebt moet je soms een klein beetje pielen omdat er geen opening is.

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:40

Rijrok van covalliero uitgeprobeerd van het weekend. Met een actieve buitenrit. (die overigens niet/amper over de kont van het paard valt, zag er net een opmerking over)
Krijgt voor de eerste keer een 7,5 uit 10. Kan er prima mee rond lopen met poetsen en weideklusjes. Opstappen was geen probleem. Geen gedoe met onderdelen dit onder je kont belanden (daar wordt ik me een langere jas echt helemaal gek van). Blijft netjes liggen met weinig geflapper. Iig niet meer dan een uitrijdeken. Heerlijk warm. Alleen had ik wel nog opwaaiende delen in draf en galop aan de kant waar de wind waaide. Dan had ik toch nog een 'blote' knie. Niet dat hij dan omhoog waait. maar hij schoof net naar achter. Maar welke gang of tempo ook: hij blijft verder heel rustig liggen. Totaal niet hinderlijk zoals een lange jas of uitrijdeken.
Maar later bedacht ik dat ik de elastiekjes om mijn voet heen moest doen ipv om mijn enkel? Dat leek te helpen. Als dat zo is krijgt hij een dikke 10 van mij met een dressuurzadel. Hier ga ik veel plezier van hebben.
dan is alleen de vraag hoe dat gaat werken in mijn springzadel. Omdat mijn been dan korter is en ik hem minder naar beneden trek met mijn been. We gaan het meemaken.

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:33

pluisje88 schreef:
Ik heb net een elt lotta besteld. Ben benieuwd!


Helaas.. uitverkocht. Krijg geld teruggestort. Was zo blij want deze had een grotere maat

xSCWx
Berichten: 7074
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:37

pluisje88 schreef:
pluisje88 schreef:
Ik heb net een elt lotta besteld. Ben benieuwd!


Helaas.. uitverkocht. Krijg geld teruggestort. Was zo blij want deze had een grotere maat

Balen zeg. Ik heb de maat 40-46 (heb maat 38) en ik heb echt heel veel ruimte over, het is dat hij goed kleiner te zetten is met het klittenband. Ik denk dat je het gewoon moet proberen, je doet de rok niet op je heupen maar op je taille wat natuurlijk ook alweer wat scheelt.

Leuke review pol013!

Celebi
Berichten: 3816
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:43

Ah nee dat is balen.. Iedereen gaat opeens aan de rijrok? :brr:

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:24

Whooh! Ik had de hoop op een lotta in maat 46-50 al opgegeven(heb 46 broekmaat en aangezien iedereen zegt dat ze klein vallen..) en intussen al een 40-46 besteld bij hypostore. Die is nu onderweg. Intussen zag ik net op internet dat een winkel 25 km verderop de lotta verkoopt. Meteen gevraagd of ze ook grote hadden. Daar hadden ze er 1 van. Gelijk laten reserveren dus die kan ik dit weekend ophalen :D

Nog even bedenken wat ik met die van hypostore ga doen..

Waidida
Berichten: 763
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 18:52

pluisje88 schreef:
Whooh! Ik had de hoop op een lotta in maat 46-50 al opgegeven(heb 46 broekmaat en aangezien iedereen zegt dat ze klein vallen..) en intussen al een 40-46 besteld bij hypostore. Die is nu onderweg. Intussen zag ik net op internet dat een winkel 25 km verderop de lotta verkoopt. Meteen gevraagd of ze ook grote hadden. Daar hadden ze er 1 van. Gelijk laten reserveren dus die kan ik dit weekend ophalen :D

Nog even bedenken wat ik met die van hypostore ga doen..

kan je die van de hypostore niet meer annuleren?

xSCWx
Berichten: 7074
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:06

pluisje88 schreef:
Whooh! Ik had de hoop op een lotta in maat 46-50 al opgegeven(heb 46 broekmaat en aangezien iedereen zegt dat ze klein vallen..) en intussen al een 40-46 besteld bij hypostore. Die is nu onderweg. Intussen zag ik net op internet dat een winkel 25 km verderop de lotta verkoopt. Meteen gevraagd of ze ook grote hadden. Daar hadden ze er 1 van. Gelijk laten reserveren dus die kan ik dit weekend ophalen :D

Nog even bedenken wat ik met die van hypostore ga doen..

Allebei passen en dan een keuze maken uiteraard, hoe luxe :D

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:07

Sintara schreef:
Ik heb ook een rijrok, enige waar je even op moet letten vind ik is dat het paard het er ook warm van krijgt, aan de andere kant voor mij een voordeel want mel is een heerlijk warm kacheltje als ze aan het werk is haha

Als je hem over het paard heen gaat leggen misschien, maar als je hem alleen over je benen hangt krijgt het paard er niet warm van toch


Afbeelding

D_akota

Berichten: 678
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:12

blackstar schreef:
Ik heb deze al heel wat jaren
https://www.horze.nl/dames-thermo-rijbr ... l?color=BL

Tis even wennen met rijden, maar het gaat wel.


Ik heb deze ook ( alleen nog niet uit geprobeerd) en ik heb er een van ariat. Softshell van buiten en van binnen fleece, super blij mee!

Lehcar
Berichten: 19
Geregistreerd: 29-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:44

Rainlegs. Ik merk dat het echt de kou weg houdt.

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:01

Dorine92 schreef:
Als je hem over het paard heen gaat leggen misschien, maar als je hem alleen over je benen hangt krijgt het paard er niet warm van toch


[ [url=m/WxJvIt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van mij zakt vanzelf over dr kont als ik draag of galoppeer, maar misschien doen ze dat niet allemaal :j

Celebi
Berichten: 3816
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:35

Dat is inderdaad afhankelijk van het model. Die grote lange rokken van bijvoorbeeld Klesarven zijn helemaal rond en kun je volledig over je paard draperen. Die Cavalliero rokken zijn korter van achteren en zelfs als deze 'helemaal' over je paard geen gaat tijdens het galopperen is dit nooit je volledige paard. Dit is het aller uiterste wat de rok bij mij bedekt, en dan ben ik nog vrij klein dus bij mij is er in verhouding 'veel' flap over. En pony is ook niet bepaald groot. :')

Afbeelding

Is ook eigenlijk precies het gevoelige niergebied wat eventueel toch bedekt raakt als de flap op zn verst ligt. Klinkt best ideaal. :)

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:56

Waidida schreef:
pluisje88 schreef:
Whooh! Ik had de hoop op een lotta in maat 46-50 al opgegeven(heb 46 broekmaat en aangezien iedereen zegt dat ze klein vallen..) en intussen al een 40-46 besteld bij hypostore. Die is nu onderweg. Intussen zag ik net op internet dat een winkel 25 km verderop de lotta verkoopt. Meteen gevraagd of ze ook grote hadden. Daar hadden ze er 1 van. Gelijk laten reserveren dus die kan ik dit weekend ophalen :D

Nog even bedenken wat ik met die van hypostore ga doen..

kan je die van de hypostore niet meer annuleren?


Goeie! Ik dacht dat het al te laat was maar ook zij hebben lever problemen dus alsnog kunnen annuleren :D

Haley
Berichten: 41
Geregistreerd: 15-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:27

Ik draag een thermolegging of -panty onder m'n rijbroek. Misschien kun je een lange jas proberen?

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:58

Ik heb gisteren de grootste lotta opgehaald. Ik heb broekmaat 46 (die aan de ruime kant zitten boven, moet een riem in) maar de rijrok maat 46-50 houdt niet over aan de bovenkant. Vroeg me direct af hoe iemand met echt maat 50 daar in ging passen. Maargoed.

Als je hem aanpakt voelt hij een beetje als een paardendeken. Buitenkant is glad, binnenkant is fleece. Materiaal is stevig en ziet er mooi uit. Uiteraard is alles bevroren dus nog niet gereden. Heb hem wel even thuis op de bank aan gehad en daar merkte ik echt verschil tussen wel of niet aan/om hebben. M’n benen waren ijzig koud maar werden binnen een paar minuten veel aangenamer.

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:14

pol013 schreef:
Rijrok van covalliero uitgeprobeerd van het weekend. Met een actieve buitenrit. (die overigens niet/amper over de kont van het paard valt, zag er net een opmerking over)
Krijgt voor de eerste keer een 7,5 uit 10. Kan er prima mee rond lopen met poetsen en weideklusjes. Opstappen was geen probleem. Geen gedoe met onderdelen dit onder je kont belanden (daar wordt ik me een langere jas echt helemaal gek van). Blijft netjes liggen met weinig geflapper. Iig niet meer dan een uitrijdeken. Heerlijk warm. Alleen had ik wel nog opwaaiende delen in draf en galop aan de kant waar de wind waaide. Dan had ik toch nog een 'blote' knie. Niet dat hij dan omhoog waait. maar hij schoof net naar achter. Maar welke gang of tempo ook: hij blijft verder heel rustig liggen. Totaal niet hinderlijk zoals een lange jas of uitrijdeken.
Maar later bedacht ik dat ik de elastiekjes om mijn voet heen moest doen ipv om mijn enkel? Dat leek te helpen. Als dat zo is krijgt hij een dikke 10 van mij met een dressuurzadel. Hier ga ik veel plezier van hebben.
dan is alleen de vraag hoe dat gaat werken in mijn springzadel. Omdat mijn been dan korter is en ik hem minder naar beneden trek met mijn been. We gaan het meemaken.


Om het verhaal even compleet te maken: Het naar achter schuiven blijft iets bestaan in mijn dressuurzadel aan de wind kant maar is met bevestiging aan de voet al wel minder.

Met springzadel is het wel een heel ander verhaal. Dan steken je knieën natuurlijk sowieso verder naar voren dus die piepte nu nog veel sneller buiten de rol. Brrrrrr. Ik ging ook sneller op de achterkant zitten wat jammer was. Daar heb ik in mijn springzadel wel iets minder 'last' van omdat het een heel platte lepel heeft dus plek zat.
Een praktisch oplossing voor het 'over de knieen waaien' bleek een flapje van de voorkant onder mijn zadel te klemmen (monoflap maar ook daar zit nog wat ruimte). Er is plek zat in die rok om dat te doen én je bewegingsruimte te houden. Ik heb er vanwege de vorst zo nog niet meer mee kunnen doen dan stappen en een drafje maar toen bleef hij wel netjes zitten.
Conclusie: minder briljante oplossing bij een springzadel, wel werkbaar. Bijkomend voordeel is wel dat zelfs mijn voeten helemaal onder de deken verdwenen.

Moska

Berichten: 3414
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:06

Vroeger (en nu voel ik me echt oud) deed ik een panty onder mijn rijbroek. Dat hielp ook tegen de kou (moest toen een half uur fietsen voor ik bij de paarden was). Tegenwoordig heb ik nog een paar thermorijbroeken van eurostar (ook die zijn oud, maar doen het nog). Voor de bovenkleding heb ik als onderlaag thermoshirts. Werkt prima.

hannelot
Berichten: 1008
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:12

Uhm :brr: Ik ben een koukleum. Dus legging en panty onder mijn paardrijbroek

Sure_lee

Berichten: 10430
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Hoe houden jullie je benen warm tijdens de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:29

Ik ben fan!
Afbeelding