Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mars_mellow schreef:Bedankt voor de hulp. Het paard zet zijn hoofd in een soort 'lock', en helemaal omhoog. Het zou kunnen zijn dat hij er vandoor gaat, en dat wil ik natuurlijk voorkomen, maar als het gebeurt wil ik een noodrem hebben. Op het moment heb ik alleen een slof ter beschikking, en dat is ook wat het paard kent.
mars_mellow schreef:Bedankt voor de hulp. Het paard zet zijn hoofd in een soort 'lock', en helemaal omhoog.
Citaat:Het zou kunnen zijn dat hij er vandoor gaat, en dat wil ik natuurlijk voorkomen, maar als het gebeurt wil ik een noodrem hebben.
Citaat:Op het moment heb ik alleen een slof ter beschikking, en dat is ook wat het paard kent.
AnnoNiemand schreef:Werken aan de verticale balans ipv een slofteugel gebruiken. Instructie zoeken die hierop gericht is. Van naar beneden trekkerij wordt een paard alleen maar slechter. Hij zal zijn onbalans moeten compenseren in zijn rug als jij zijn hoofd naar beneden gaat dwingen.
Ibbel schreef:TS: het probleem dat jij beschrijft is veel veiliger (en, mits goed afgesteld, idiot proof) met een Thiedeman op te lossen.
Als je op volle snelheid over de kop wilt slaan, doe dan een slof om buiten. Succes gegarandeerd, vooral als je er niet mee om kunt gaan.
Wil je toch per se die slof, doe 'm dan in hemelsnaam aan de zijkant van je zadel onder het zweetblad aan de singel, en niet tussen de voorbenen. Dan sla je met wat geluk in ieder geval niet over de kop als je de slof op het verkeerde moment en te strak aantrekt. Dan lig je hooguit met zadel en al op z'n nek.
Ibbel schreef:Ik had het over 'over de kop', niet over achterover. Dat is een reeël gevaar met een slof die je op het verkeerde moment strak trekt.