Kort zadel voor vijfjarige

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CMoon

Kort zadel voor vijfjarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 20:03

Hoi,

Voor mijn vijfjarige begin ik met zoeken naar een zadel. Ze is niet zo groot (1.47m) en heeft een korte rug. Uiteindelijk wil ik vooral lange buitenritten maken en vind ik het belangrijk dat de druk over haar rug goed verdeeld wordt. Ik kijk o.a. naar spaanse zadels omdat die brede kussens hebben. Zoals Marjoman. Of de Signum zadels.
Misschien is western ook een optie, maar ik vind het belangrijk dat het zadel aanpasbaar is omdat ze nog zal veranderen. Het liefst ook niet te zwaar. De Deuber Quantum ziet er ook fijn uit. Weet iemand wie deze aanmeet en verkoopt? Ik heb alleen Hipica gevonden.

Het wordt best een uitdaging met een korte rug en mijn wens voor brede kussens. Iemand goed advies?

Jetta

Re: Kort zadel voor vijfjarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 20:10

Gewoon wat zadelpassers opzoeken op internet en bellen met je vraag. Je weet het pas, als je gaat passen. Er zijn allerlei merken en modellen, dus wat er gaat passen, is niks zinnigs over te zeggen.

CMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 20:15

Bedankt voor je reactie. De meeste zadelpassers verkopen de meer standaard zadels met smalle kussens zoals onder een dressuurzadel. Of niet aanpasbare westernzadels. Dus ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. En weet wie nog meer Deuber Quantum zadels verkopen. Via google kan ik helaas niemand vinden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 20:21

Edix?
Wintec Endurance of VZH?
Massimo trec zijn met franse kussens.