Edix zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 10:39


Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 11:24


MarjanB

Berichten: 16454
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 17:48

Whaha ik had in t boomloze topic gereageerd dat ik de hoogte van zadel met pad echt mee vond vallen :+ moest dus hier zijn

Tariq met merino pad
Afbeelding

miereneter

Berichten: 2537
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:48

De soft-tree Edixen liggen sowieso helemaal niet hoog op het paard, weet niet zo goed waar dat idee vandaan komt. De zadels van Ghost, dát zijn torentjes. (Helaas, ik vind het prachtige zadels, maar lag voor geen meter op mijn paard.)

manzano

Berichten: 23945
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:00

miereneter schreef:
De soft-tree Edixen liggen sowieso helemaal niet hoog op het paard, weet niet zo goed waar dat idee vandaan komt. De zadels van Ghost, dát zijn torentjes. (Helaas, ik vind het prachtige zadels, maar lag voor geen meter op mijn paard.)


Ieder zn eigen ervaring... Ik vond het wel hoog ten opzichte van mn normale zadels (waar dan ook een prolite onder ligt). Wat niet betekent dat je er niet aan kan wennen.... Dat heb ik niet gezegd

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:15

Ik blijf het zo ontzettend jammer vinden dan Edix niet op mijn merrie past -O- Hopelijk verbreden :)) ze hun assortiment nog. Mijn merrie heeft boommaat 42-43, dat redden de dressuurmodellen van Edix helaas niet.

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:44

Berdien schreef:
Ik blijf het zo ontzettend jammer vinden dan Edix niet op mijn merrie past -O- Hopelijk verbreden :)) ze hun assortiment nog. Mijn merrie heeft boommaat 42-43, dat redden de dressuurmodellen van Edix helaas niet.


Misschien kan je mailen met de vraag of bijvoorbeeld de extra wide kopstukken van wintec erin passen?

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 20:19

Mijn zadelpasser is dealer in Edix, die zag nog geen mogelijkheden helaas. Waarschijnlijk wordt het een maatwerkzadel (Connect), als ze is uitgegroeid. Want dat is ze met haar 6,5 jaar nog steeds niet ^)

BoktVerlaten
Berichten: 431
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 22:20

MarjanB schreef:
Whaha ik had in t boomloze topic gereageerd dat ik de hoogte van zadel met pad echt mee vond vallen :+ moest dus hier zijn

Tariq met merino pad
[ [url=m/BiXNf0.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dat ligt wel heel mooi!

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:11

Heel benieuwd of hier Bokkers zijn die hun zoon of dochter in de nieuwe Edix Tudor ‘14 of ‘15 inch hebben rijden.

Dochter rijdt nu 6 maand (lesgericht) op de manege (is overigens 6) en daarnaast rommelt ze graag thuis. Onze Wintec Junior werd qua zitvlak aan de kleine kant en was qua kussen niet geschikt voor onze 4 jarige fjord.

Ze hobbelde tot voorkorthooguit 1 a 2 per week 15-20 minuutjes, maar wordt teveel gedwongen door de blocks in mijn (aangemeten)zadel in een positie waardoor ze nadien pijn in haar heupen ervaart. Op een BBP zit ze helemaal breed, dus vanuit dat perspectief ben ik oriënterend naar iets waar we weer een jaar of 5 mee vooruit kunnen. We passen helaas niet beiden in een zelfde zadel. Dus er zal voor haar een zadeltje bij moeten komen.

Wintec Hart of toch Edix Tudor ( en dan de kunstof variant). Benieuwd waarom de Tudor volgens jullie doorslaggevend zou moeten zijn.

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 23:19

linda_arnold schreef:
Heel benieuwd of hier Bokkers zijn die hun zoon of dochter in de nieuwe Edix Tudor ‘14 of ‘15 inch hebben rijden.

Dochter rijdt nu 6 maand (lesgericht) op de manege (is overigens 6) en daarnaast rommelt ze graag thuis. Onze Wintec Junior werd qua zitvlak aan de kleine kant en was qua kussen niet geschikt voor onze 4 jarige fjord.

Ze hobbelde tot voorkorthooguit 1 a 2 per week 15-20 minuutjes, maar wordt teveel gedwongen door de blocks in mijn (aangemeten)zadel in een positie waardoor ze nadien pijn in haar heupen ervaart. Op een BBP zit ze helemaal breed, dus vanuit dat perspectief ben ik oriënterend naar iets waar we weer een jaar of 5 mee vooruit kunnen. We passen helaas niet beiden in een zelfde zadel. Dus er zal voor haar een zadeltje bij moeten komen.

Wintec Hart of toch Edix Tudor ( en dan de kunstof variant). Benieuwd waarom de Tudor volgens jullie doorslaggevend zou moeten zijn.



Ik denk dat je het beste een afspraak kan maken met iemand die zowel de wintec als de edix verkoopt. Ik weet dat zadelpasser brabant ze in het assortiment heeft, zowel de edix als de wintec. De pasvorm van beide is ook anders dus het is maar net wat de pony het beste past.
De kunststof versie van de tudor gaat er ter zijner tijd wel uit.

Fudge

Berichten: 1021
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 22:39

Iemand die weet of er ergens black friday korting op edix (half)pads komt?

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 22:48

Fudge schreef:
Iemand die weet of er ergens black friday korting op edix (half)pads komt?


Ow dat is wel een goede vraag. Als je er iets van weet, wil je dat dan hier melden?

Horsier

Berichten: 386
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: Mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:13


AVdB96
Berichten: 17
Geregistreerd: 31-07-20

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 12:19

Ik overweeg om een zadelpasser van Edix te laten komen, maar vroeg mij af of deze ook geschikt zijn voor een heel breed paard? Mijn merrie heeft de 2x wide of 3xwide nodig bij wintec. Gaat Edix zo breed?

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 13:02

AVdB96 schreef:
Ik overweeg om een zadelpasser van Edix te laten komen, maar vroeg mij af of deze ook geschikt zijn voor een heel breed paard? Mijn merrie heeft de 2x wide of 3xwide nodig bij wintec. Gaat Edix zo breed?


Maar mijn weten is het grootste kopijzer xl en die is wel ruim, maar niet zo ruim. Misschien even bellen met een zadelpasser?

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:08

AVdB96 schreef:
Ik overweeg om een zadelpasser van Edix te laten komen, maar vroeg mij af of deze ook geschikt zijn voor een heel breed paard? Mijn merrie heeft de 2x wide of 3xwide nodig bij wintec. Gaat Edix zo breed?


Heb je een foto van je paard de rug en schoft? Ik heb de grootste maat erin zitten en heb een Noriker.

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:13


Horsier

Berichten: 386
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: Mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:45

Alleen dressuur, veelzijdigheid staat zelfs nog niet online. :oo

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:24

Horsier schreef:
Alleen dressuur, veelzijdigheid staat zelfs nog niet online. :oo


Dank je voor het laten weten.

Galeobdolon

Berichten: 1090
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 20:52

Bedankt voor de tip hier voor het niet dragen van een rijbroek met siliconen zitvlak. Ik heb net een Edix Emir aangeschaft voor mijn 4 jarige en mijn enigste (net nieuwe ;) ) rijbroek is met siliconen. Ik hoop het zadel toch zo lang mogelijk mooi te houden :oo

Ik heb er een Edix en een Edix half pad bij. De keuze is niet reuze en wil nog niet aan de dekjes met de wol onderkant beginnen ivm glij gevaar. Met zo’n half pad kan er dan toch wat meer onder want ik houd niet zo van de grote lappen stof onder een zadel.

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:20

Ik heb een zadel met zacht leer en vrijwel alleen maar siliconen zitvlak. Zadel ziet er nog prima uit.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:49

prugelpiet schreef:
Ik heb een zadel met zacht leer en vrijwel alleen maar siliconen zitvlak. Zadel ziet er nog prima uit.


Ik ook. Edix tudor en rijbroeken van Montar.

MarjanB

Berichten: 16454
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:50

Ze geven alleen geen garantie bij edix met siliconen rijvlak

Fudge

Berichten: 1021
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:24

Zijn er mensen die een halfpad en dekje van edix hebben? Merk je verschil?
Ik heb nu 1 edix dekje, maar dat is lastig met wassen. Ik heb ook nog een berg gewone dekjes liggen en vind het zonde die niet meer te gebruiken. Werkt een halfpad met inlages net zo goed?