Edix zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 00:56

JosjeDZ schreef:
Wow, die is mooi zeg!


Dank je wel, ben er erg blij mee, en echt een heerlijk zadel

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:56

Berdien schreef:
Ik blijf het zo ontzettend jammer vinden dan Edix niet op mijn merrie past -O- Hopelijk verbreden :)) ze hun assortiment nog. Mijn merrie heeft boommaat 42-43, dat redden de dressuurmodellen van Edix helaas niet.


Geen idee of je nog meeleest maar had vorige week de zadelpasser en die had de nieuwe Isha bij zich. Die heeft andere kopijzers en die gingen stuk breder dan de eerdere modellen op softtree

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:53

Was gisteren op Indoor Brabant bij de stand van Edix en daar lieten ze inderdaad de nieuwe kopijzers zien. Ik zei al gekscherend, daar kun je onderhand nog een stoel mee opzadelen zo wijd.

Had ook even op het nieuwe dressuurzadel gezeten en dat zat zooooooo goed. OMG. Ik ben verliefd.

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:03

Welke van de 2? Ze hadden 2 nieuwe bij. Heb er helaas niet op gezeten. Wel op de Isha met passen maar die vond ik te gedwongen (vast fijn als je fanatiek dressuur rijdt hoor).

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 16:10

Iris82 schreef:
Was gisteren op Indoor Brabant bij de stand van Edix en daar lieten ze inderdaad de nieuwe kopijzers zien. Ik zei al gekscherend, daar kun je onderhand nog een stoel mee opzadelen zo wijd.

Had ook even op het nieuwe dressuurzadel gezeten en dat zat zooooooo goed. OMG. Ik ben verliefd.

Wat goed om te lezen.
Hier ook een boommaat 40.

manzano

Berichten: 23944
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:13

Ik overweeg nu toch om alsnog een Tudor te bestellen maar dan met verstelbare beugelhaken zodat ze verder naar voren kunnen. Vind ze in de basis te ver naar achter hangen en krijg daarvan echt last van m'n knieën.
Ik baal alleen toch wel een beetje dat ik de Tudor op Isha boom niet heb kunnen testen. Volgens de zadelmaker had het weinig toegevoegde waarde, maar ik lees ook dat hij een zachtere zitting heeft en dat vind ik dan wel weer een pluspunt :=

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 06:49

Ik schop hem even omhoog.
Zijn er hier ook mensen me lange benen icm een edix zadel?
Ik zou er wel 1 willen maar ik ben 1,88 met lange benen en zou graag de vzh versie willen.
Maar voordat ik een zadel ga testen kopen
of de zadelmaker langs laat komen hoor ik graag meer ervaringen wat betreft beenruimte

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 07:10

Ik ben 1.81m lang en heb 2x in de (als ik het goed heb) Edix Emir van een vriendin gezeten. Ik vond het zadel heel comfortabel zitten ondanks dat de beugelriemen voor mij eigenlijk wat te kort waren (zij is minder lang dan ik en heeft dus de kortere lengte beugelriemen). Ik heb er helaas verder geen foto van :)

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:30

Dankjewel, je kwam niet over het zweetbad heen ?

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:35

Ik lees nu pas :o de berichten over de bredere mogelijkheden! Wat goed zeg. Mijn merrie is extreem breed, er zou een Massimo boommaat 43 op moeten := Mijn zadelpasser werkt met Edix, ik ga me eens inlezen in de nieuwe modellen!

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:57

little_birdy schreef:
Dankjewel, je kwam niet over het zweetbad heen ?

Echt een heel klein stukje maar ik zat wel echt te kort ook voor mijn benen, m'n knieën lagen bijna in m'n nek :+

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 14:47

NorwayFjord schreef:
little_birdy schreef:
Dankjewel, je kwam niet over het zweetbad heen ?

Echt een heel klein stukje maar ik zat wel echt te kort ook voor mijn benen, m'n knieën lagen bijna in m'n nek :+


Dankjewel ik wacht nog hopelijk wat meer reacties af.
Heb nu een zadel wat nu nog past maar die is net te lang op de lendenen en dat gaat nu zolang de boom breed genoeg is maar zodra paard nog groeit gaat dat niet meer.
Deze zadels zijn natuurlijk super kort en dat is mooi maar met mijn lengte lastig

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 15:15

caipirinha schreef:
Mijn nieuwe zadel is eindelijk binnen.
Ik heb de nieuwe edix ishya besteld met gouden en croco accenten.

[ [url=m/k3MvD5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hAg5uD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat een prachtig van een zadel <3