FleurSandro schreef:Die van mij gaat nooit zonder transport beschermers de trailer op. Een stalgenootje heeft een keer gehad dat er een auto achterop de trailer is gereden, als dat paard geen transportbeschermers om had lagen de benen volledig open. Nu waren het de beschermers die volledig kapot waren. Voor mij dus altijd, hoe kort de rit ook is, transportbeschermers om
Onali schreef:Nee, nooit gedaan.
Trailerrit varierend van een paar minuten tot een paar uur (buitenland)
Paard vastknopen, hooinet goed gevuld en gaan.
En ik vervoer mijn jongens samen in een 1 1/2 paardstrailer. Zonder schot.
Muze schreef:Dat afzakken is een serieus ding, zeker als een paard wat beweeglijker is. Dezelfde die over de voorstang klom had de gewone transportbeschermers in no-time als een soort clownsschoenen om de benen/voeten hangen.Nadeel van echte transportbeschermers is dat ze erg warm zijn ( ademen niet) en soms de neiging hebben tot zakken..
Duhelo schreef:Onali schreef:Nee, nooit gedaan.
Trailerrit varierend van een paar minuten tot een paar uur (buitenland)
Paard vastknopen, hooinet goed gevuld en gaan.
En ik vervoer mijn jongens samen in een 1 1/2 paardstrailer. Zonder schot.
Zijn jouw paarden dan ongeveer hetzelfde gewicht? Geen schrik dat ze op elkaars benen trappen?
Roodvos schreef:Altijd rondom in de beenbeschermers. Als het niet is voor het transport danwel bij het opladen/uitladen dat er net een been langs de klep gaat.
Er is een ooit een paard van mij over de voorstang geklauterd, beschermers waren aan gort maar paard had niets. Dat waren vergelijkbare met die ik hieronder link.Muze schreef:Dat afzakken is een serieus ding, zeker als een paard wat beweeglijker is. Dezelfde die over de voorstang klom had de gewone transportbeschermers in no-time als een soort clownsschoenen om de benen/voeten hangen.Nadeel van echte transportbeschermers is dat ze erg warm zijn ( ademen niet) en soms de neiging hebben tot zakken..
Ik gebruik sindsdien gewone beenbeschermers maar die wel om de kogel vallen, zoiets:
https://www.ej.nl/beenbeschermers-br-pr ... 63552.html
Zowel om de voor- als de achterbenen. En dan met springschoenen voor om de kroonranden te beschermen.
Zit als een huis.
Onali schreef:Duhelo schreef:
Zijn jouw paarden dan ongeveer hetzelfde gewicht? Geen schrik dat ze op elkaars benen trappen?
Shetlanders. Kwa gewicht 50 kilo verschil.
En dus voldoende ruimte voor zichzelf.
assie schreef:Eigenlijk altijd zonder. Omdat het te warm wordt onder transportbeschermers. En ik heb niet het idee dat die lapjes stof verder echt zoveel verschil maken in een serieus ongeluk.
Gebruikers op dit forum: ElinaSK, rocky_1995, xdesix en 6 bezoekers