country mill en trailer parkeren

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11728
Geregistreerd: 30-07-04

country mill en trailer parkeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 14:59

Ik ben zelf nog nooit bij country mill geweest met zadel passen,

nu weet ik dat ze verhuisd zijn. Nu heb ik mijn E rijbewijs maar achteruit gaat prima, maar een bochtje vind ik soms nog wat lastig. ( ik blijf oefenen uiteraard) maar nu is mijn vraag kan je bij country mill goed parkeren en draaien? of makkelijk eruit rijden?

heb al even op googlemaps gekeken en zie dan wel een parkeerplaats maar kan niet goed inschatten hoe makkelijk je er kan draaien. OF hoe je eruit kan rijden.

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:36

Ik ben er één keer geweest tot nu toe, zonder trailer, maar wat ik me kan herinneren, is dat je een (brede) oprit naast hun 'binnenbak' (een gewone fabrieksloods eigenlijk) hebt, waar je aan het eind rond kunt draaien met je combinatie. Mensen parkeren dus in de lengte naast de loods, en bij vertrek rijden ze vooruit weg, draaien een rondje aan het eind, en kunnen dan ook weer vooruit de weg opsteken (wat ook wel handig is, er rijdt daar best wat (zwaar) verkeer af en aan, het is een 'gewoon' industrieterrein).

Aatrox
Berichten: 401
Geregistreerd: 28-12-19

Re: country mill en trailer parkeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:16

In ergste geval wil 1 van de mannen daar je nog wel achteruit eruit rijden hoor, is geen probleem.

Duhelo

Berichten: 28712
Geregistreerd: 29-05-03

Re: country mill en trailer parkeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:22

En als dat geen optie is, paard eraf, trailer los, auto draaien, trailer omtrekken en terug vastmaken.
Op beton is dat zelfs alleen prima te doen.

Tip: Als je ergens moet oprijden waar je niet kan draaien, probeer altijd in achteruit de oprit op te rijden. Zo kan je vooruit terug wegrijden en heb je zicht op aankomend verkeer. Achteruit oprijden heb je meestal ook meer ruimte om je auto te bewegen, bij als je achteruit moet afrijden heb je vaak huizen/muren/paaltjes staan waar je rekening mee moet houden én moet je de trailer blind de weg op steken, wat wel eens verkeerd kan gaan.

xLoki

Berichten: 3518
Geregistreerd: 16-01-08

Re: country mill en trailer parkeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:31

Wat Ibbel zegt, je kan gewoon aan het einde een rondje draaien. In het ergste geval kunnen de zadelmakers je vast even helpen :)

plutolover

Berichten: 11728
Geregistreerd: 30-07-04

Re: country mill en trailer parkeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 13:56

Ja dat is ook zeker waar

Dank jullie wel voor de tips. Verder blijven oefenen met bochtje draaien.

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: country mill en trailer parkeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:58

En er staan over het algemeen max 2 combinaties tegelijkertijd, het is geen wedstrijdterrein met 50 trailers ;)

Saaams

Berichten: 13370
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:02

Ik ben er van de week geweest.
Je hebt er genoeg ruimte voor een bochtje achteruit de “straat” in

Hilary

Berichten: 9229
Geregistreerd: 22-05-04

Re: country mill en trailer parkeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:31

Ik ben er geweest toen ze er net zaten. Erin gereden, rondje gedraaid en daarna parallel aan de hal geparkeerd. Dan stond ik iig al gelijk goed voor het wegrijden nadien.

plutolover

Berichten: 11728
Geregistreerd: 30-07-04

Re: country mill en trailer parkeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 23:57

Super dank jullie wel

Pikeur

Berichten: 6321
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 06:27

Duhelo schreef:
En als dat geen optie is, paard eraf, trailer los, auto draaien, trailer omtrekken en terug vastmaken.
Op beton is dat zelfs alleen prima te doen.

Tip: Als je ergens moet oprijden waar je niet kan draaien, probeer altijd in achteruit de oprit op te rijden. Zo kan je vooruit terug wegrijden en heb je zicht op aankomend verkeer. Achteruit oprijden heb je meestal ook meer ruimte om je auto te bewegen, bij als je achteruit moet afrijden heb je vaak huizen/muren/paaltjes staan waar je rekening mee moet houden én moet je de trailer blind de weg op steken, wat wel eens verkeerd kan gaan.

Nog een aanvulling op jouw tip, over je 'eigen kant' sturen is voor veel mensen makkelijker met achteruit rijden, dus als ik een parkeerplaats krap of lastig vind zorg ik altijd dat ik van de goede kant kom dat ik naar links moet afslaan om er te komen