puppy1128 schreef:Ook boomloos moet passen voor paard en ruiter. De ene boomloos is ook de ander niet. Ik zou een boomloos zadelpasser zoeken die langs kan komen met verschillende zadels die aan je eisen voldoen. Kan je er verschillende proberen en soms kan je ook 1 of 2 weken testen om zeker te zijn of het echt bevalt. Veel soorten zijn ook tweedehands te vinden en kan je na het passen ook op die manier zoeken.
evie2333 schreef:Heyhoi! Voor mijn c-pony met hoge schoft ben ik opzoek naar een boomloos zadel.
Waarom?
Meer contact, boomloos lijkt mij prettiger voor paard
Waarvoor?
Buitenritten, af en toe bakwerk met neckrope
Weten jullie iets wat betaalbaar is, en past bij mij en mijn pony? Liefst zwart en een engels/'normaal' zadel look vind ik wel mooi
En dan nog een vraag, is het mogelijk onder het boomlooszadeldekje een normaal dekje te leggen?
Avalanche schreef:Boomloos is niet prettiger voor het paard. Dankzij verschillende pads en inlages is het tegenwoordig wel beter, maar het prettigst voor je paard os een goedpassend boomzadel.
Meer contact kan door een monoblad constructie. Dan heb je optimaal contact met je paard.
Betaalbaar ligt geheel aan je budget. Als je perse boomloos wilt, en je wilt iets wat comfortabel is voor je paard, en het moet ook nog een gewoon zadel lijken ga je rond de 2000 euro minimaal uitkomen.
Gebruikers op dit forum: Bytespider, ComscoreBot, GrapeshotBot, swatch en 3 bezoekers