Waar een boomloos zadel kopen?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

evie2333

Waar een boomloos zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-22 18:07

Heyhoi! Voor mijn c-pony met hoge schoft ben ik opzoek naar een boomloos zadel.

Waarom?

Meer contact, boomloos lijkt mij prettiger voor paard

Waarvoor?

Buitenritten, af en toe bakwerk met neckrope

Weten jullie iets wat betaalbaar is, en past bij mij en mijn pony? Liefst zwart en een engels/'normaal' zadel look vind ik wel mooi

En dan nog een vraag, is het mogelijk onder het boomlooszadeldekje een normaal dekje te leggen?

Horses are life :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:37

Ook boomloos moet passen voor paard en ruiter. De ene boomloos is ook de ander niet. Ik zou een boomloos zadelpasser zoeken die langs kan komen met verschillende zadels die aan je eisen voldoen. Kan je er verschillende proberen en soms kan je ook 1 of 2 weken testen om zeker te zijn of het echt bevalt. Veel soorten zijn ook tweedehands te vinden en kan je na het passen ook op die manier zoeken.

Avalanche

Re: Waar een boomloos zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 18:48

Boomloos is niet prettiger voor het paard. Dankzij verschillende pads en inlages is het tegenwoordig wel beter, maar het prettigst voor je paard os een goedpassend boomzadel.
Meer contact kan door een monoblad constructie. Dan heb je optimaal contact met je paard.

Betaalbaar ligt geheel aan je budget. Als je perse boomloos wilt, en je wilt iets wat comfortabel is voor je paard, en het moet ook nog een gewoon zadel lijken ga je rond de 2000 euro minimaal uitkomen.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

evie2333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-22 06:04

puppy1128 schreef:
Ook boomloos moet passen voor paard en ruiter. De ene boomloos is ook de ander niet. Ik zou een boomloos zadelpasser zoeken die langs kan komen met verschillende zadels die aan je eisen voldoen. Kan je er verschillende proberen en soms kan je ook 1 of 2 weken testen om zeker te zijn of het echt bevalt. Veel soorten zijn ook tweedehands te vinden en kan je na het passen ook op die manier zoeken.

Heb nu een zadelpasser gevonden toevallig heel dicht in de buurt! Dus zal daar eens contact mee opnemen.

Horses are life :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 06:18

Ik vind een boomlooszadel top rijden, maar mijn paardje denkt daar anders over. Ze vind het niks.
Raar eigenlijk want met een BBP, zonder zadel, is allemaal oke. Maar ze is duidelijk in haar mening, dus helaas geen boomlooszadel

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:25

evie2333 schreef:
Heyhoi! Voor mijn c-pony met hoge schoft ben ik opzoek naar een boomloos zadel.

Waarom?

Meer contact, boomloos lijkt mij prettiger voor paard

Waarvoor?

Buitenritten, af en toe bakwerk met neckrope

Weten jullie iets wat betaalbaar is, en past bij mij en mijn pony? Liefst zwart en een engels/'normaal' zadel look vind ik wel mooi

En dan nog een vraag, is het mogelijk onder het boomlooszadeldekje een normaal dekje te leggen?

Dit probleem hadden wij ook met ons vorige paard. Uiteindelijk uitgekomen bij een Heather Moffet Vogue. Helaas niet lang kunnen gebruiken, omdat we paard hebben moeten laten inslapen.
Jammer genoeg past dit zadel niet goed op ons nieuwe paard. Daarom hebben we het zadel te koop (zie mijn onderschrift).
In elk geval kan ik je dit zadel dus aanraden voor een paard met hoge schoft. En ja hier past een gewoon dekje onder.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:38

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:41

Avalanche schreef:
Boomloos is niet prettiger voor het paard. Dankzij verschillende pads en inlages is het tegenwoordig wel beter, maar het prettigst voor je paard os een goedpassend boomzadel.
Meer contact kan door een monoblad constructie. Dan heb je optimaal contact met je paard.

Betaalbaar ligt geheel aan je budget. Als je perse boomloos wilt, en je wilt iets wat comfortabel is voor je paard, en het moet ook nog een gewoon zadel lijken ga je rond de 2000 euro minimaal uitkomen.

Nee. Een goed passend zadel is het prettigst voor je paard. Of dat met of zonder boom is, is per paard en ruiter én soort-model-merk van het zadel een kwestie van uitproberen.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie