Zadel voor lange benen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Neonlight, Sica, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xNinja

Zadel voor lange benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-22 16:01

Beste mede Bokkers,

Wat voor dressuurzadel raden jullie aan voor iemand met lange benen? Ik ben zelf 1.80m en ben al een poosje opzoek naar een ander zadel.

Op dit moment rijden wij met een Hulsebos Dynamic 3. Het zadel zit erg fijn alleen kan ik mijn benen niet fijn kwijt en ga ik hierdoor ook meer met mijn bovenbenen duwen.

Het liefst geen zadels met een monoblad omdat hij eerder zo’n zadel heeft gehad en heeft aangegeven dit niet fijn te vinden.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Lalique Z1 + 6
Stedjes Skjelt L1+19
Maxime pony tussen paarden Z1+1
Lottie Belle Z1+4
Jazzmine L2+7
Linde_dressage @Instagram

dianaw33

Re: Zadel voor lange benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 02:24

Vaak past een vsd model dan net iets beter zoals bijvoorbeeld de County Connection.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 04:47

Ik zag Akash (van akash sadlery) op zijn Facebook een aantal “lange benen” zadels laten zien. Even door de berichten scrollen waarin hij nieuwe geleverde zadels incl foto met paard en eigenaar in dat zadel plaatst.

Je hebt een zadel nodig dat de wrong meer voorwaarts geplaatst heeft.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 07:14

Ik zou de Frank Baines Élégance aanraden. Deze heeft idd een iets voorwaarts geplaatste wrong.
Ik ben zelf 1.70 maar heb in verhouding nogal lange benen (met broeken is lengtemaat 32 te klein, Zit eerder tegen lengtemaat 34 aan) en zat echt heerlijk op dat zadel.

<3 /3 Zazou /3 <3

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 07:29

Ik zit met mijn 1.83 heel fijn in een Sella Velluto op mijn korte rug ponypaard. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:35

Fryso, of een westernzadel, daar heb je geen wrong meer en dus doet beenlengte er niet veel toe zeg maar, zolang de fender maar lang genoeg kan. Maar dat is niet wat je zoekt geloof ik.
Maar FRyso is echt fijn voor lange benen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:27

Ik ben ook 1.80m en lange benen, en altijd prettig gereden met een Hulsebos zadel. Ik kan me helaas niet herinneren welk type het is maar misschien kan iemand van Hulsebos je hierover adviseren?

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:42

Ik heb de KN allegro met extra lange zweetbladen, speciaal gemaakt voor lange benen.
Hij is overigens te koop.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:46

Ik heb lange bovenbenen en ik rij met een Hulsebos WB4. Doordat deze halve wrongen heeft word ik met mijn knieën niet het zadel uitgeduwd of zit ik met mijn knieën op of over de rand van het zadelblad. Ik heb een Kieffer Norbert Koof gehad ook deze had halve wrongen en ook met dit zadel had ik geen problemen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie