Barebackpad schapenwol in regen

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Contemplate

Barebackpad schapenwol in regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-22 00:38

Hi bokkers,

Ik ben aan het rondkijken voor een fijne barebackpad. Die met schapenwol lijken me heerlijk, maar hoe houdt zich dat met de regenachtige dagen (lees stortbuien op buitenrit)? Mijn spul blijft meestal op stal hangen dus kan ook niet optimaal drogen.
Ik zit daarom nu te denken aan de Barefoot Physio Ride On, met afneembare schapenwollen zitting. Maar die van bijvoorbeeld Christ lijken me stiekem nog wat fijner!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:25

Contemplate schreef:
Hi bokkers,

Ik ben aan het rondkijken voor een fijne barebackpad. Die met schapenwol lijken me heerlijk, maar hoe houdt zich dat met de regenachtige dagen (lees stortbuien op buitenrit)? Mijn spul blijft meestal op stal hangen dus kan ook niet optimaal drogen.
Ik zit daarom nu te denken aan de Barefoot Physio Ride On, met afneembare schapenwollen zitting. Maar die van bijvoorbeeld Christ lijken me stiekem nog wat fijner!

Hahaha ik heb het 1x gehad, toen kon ik hm uitwringen :+

Maar eerlijk is eerlijk, dat kan de huidige fra bareback zonder wol ook :j :')

Op naar nieuwe avonturen ❤️

tamary

Re: Barebackpad schapenwol in regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:29

Als iets zo nat wordt, kan je het beter mee naar huis nemen om te drogen. Op stal blijft het voor veel dingen te vochtig en iets drijfnats er tussen helpt dan ook niet mee.
Kijk dan liever naar hoe neem ik dat ding makkelijk mee naar huis in zo'n geval.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-22 15:09

Hmm, bedankt voor jullie ervaringen, ik was er al bang voor haha! Ik ga op zoek naar een oplossing.

@ dieseltje09: Duurt het heel veel langer voor de wollen barebackpad om op te drogen dan de stoffen? Anders weet ik wel wat het gaat worden :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:03

Contemplate schreef:
Hmm, bedankt voor jullie ervaringen, ik was er al bang voor haha! Ik ga op zoek naar een oplossing.

@ dieseltje09: Duurt het heel veel langer voor de wollen barebackpad om op te drogen dan de stoffen? Anders weet ik wel wat het gaat worden :)

Neuh niet echt, probleem zit hem namelijk vooral in het schuim aan de binnenkant dat zich als een spons volzuigt :')

Dus daar zou ik het niet voor laten om wel of geen wol te kiezen!

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Mariett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:02

Dit is met elke bbp wel zo denk ik! Misschien een rijrok of lange regenjas die ook over het zadel gaat? Maakt het sowieso wat comfortabeler om in de regen te rijden :D

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:03

Ik heb één keer met mijn bareback pad (geen schapenwol) in de regen gereden, die heeft meerdere dagen in de garage gehangen om te drogen _O-

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:18

Mijn BK droogt redelijk snel, maar daar zit ook geen voering in. Aan de bovenkant suede, aan de onderkant opengewerkt neopreen. Daartussen zit lucht. Rijdt heerlijk :-)

RIP Iranda en La Roche, geweldige dames, wat hebben wij van jullie genoten...

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-22 14:06

dieseltje09 schreef:
Contemplate schreef:

Neuh niet echt, probleem zit hem namelijk vooral in het schuim aan de binnenkant dat zich als een spons volzuigt :')

Dus daar zou ik het niet voor laten om wel of geen wol te kiezen!

Haha, klinkt fijn :+ Dan wordt het wol! Of een Physio Ride On pad met afneembare wollen zitting waarvan ik het bestaan heb ontdekt :o

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie