Kan iemand mij hierin advies geven?
Zit het te los en moet het strakker?is het bit te groot?

Daphne__ schreef:Je bit zit op de kop. 100% zeker.
Als je het hoofdstel op hangt en dan de bitringen een beetje uit elkaar houd, dan moet het mondstuk een beetje naar beneden hangen, zoals op deze foto. Bij een enkelgebroken ziet het er natuurlijk wat anders uit, maar nogsteeds de bolle kant onderaan.
[ [url=m/xCK0i0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo is het ook handig om je bit goed vast te maken. Hoofdstel ophangen, bit er onder houden alsof hij vast zit en checken of de bolling van het bit goed zit en dan je bakstukken er aan maken. Of je bakstukken aan het bit maken en dan kijken of je bit er goed aan hangt, zo ja, bakstukken aan je hoofdstel maken. Als je het bit er aan maakt terwijl je hoofdstel op tafel ligt, dan is dat lastiger als je het nog niet goed aan het bit kunt zien.
Hevonen schreef:Weet je, we hebben het allemaal moeten leren, we hebben allemaal stomme fouten gemaakt. Zeker als je het allemaal zelf moet doen. Is echt geen schande. Ik heb heel slimme, maar net zo goed heel stomme dingen gedaan. Maak je niet druk, heel goed dat je het vraagt, dat je het ergens kunt vragen...
Laat het zo goed mogelijk zien, en op Bokt zijn genoeg mensen die gewoon alleen maar willen helpen, jou en je pony...
Hevonen schreef:Weet je, we hebben het allemaal moeten leren, we hebben allemaal stomme fouten gemaakt. Zeker als je het allemaal zelf moet doen. Is echt geen schande. Ik heb heel slimme, maar net zo goed heel stomme dingen gedaan. Maak je niet druk, heel goed dat je het vraagt, dat je het ergens kunt vragen...
Laat het zo goed mogelijk zien, en op Bokt zijn genoeg mensen die gewoon alleen maar willen helpen, jou en je pony...
Hevonen schreef:Dit type hoofdstel ken ik niet, maar het lijkt niet raar allemaal, alleen zou ik wat meer ruimte achter de oren willen, dus mogelijk een iets langere frontriem. (Ik heb eigenlijk altijd frontriemen laten verlengen, ze zijn heel vaak te kort). Ik kan niet beoordelen of het bit niet te hoog in de mond ligt (dus te ver naar achteren) , daarvoor moet je eigenlijk in de mond kijken.
Lief hoofd!
DuoPenotti schreef:Nee de zachte kant hoort bij de oortjes.
Ik denk dat het bit zo ook goed zit.
Gebruikers op dit forum: Renkle, XiiaaooNaa, xSCWx en 11 bezoekers