Waar worden gestolen zadels verkocht?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

noor14

Waar worden gestolen zadels verkocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 08:11

Zoals de titel al zegt, weten jullie op welke sites gestolen zadels vaak verkocht worden?
Mijn zadel is gisternacht gestolen :(
Ik ben marktplaats al in de gaten aan het houden maar ik vraag me dus af welke sites nog meer goed zijn om in de gaten te houden.
Het gaat om dit zadel:
Rossner Atlanta 18 inch
Afbeelding

Hij is gestolen uit noord Limburg

~Dex~28 maart 2015~Bontfire x Gentlemen~

~Rosie~14 juni 2021~Zambesi x Sanyo

belle_boef

Re: Waar worden gestolen zadels verkocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:12

In het buitenland

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:41

hartelijke groeten,
anca

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:15

Polen, Roemenië, Bulgarije, Hongarije, Slowakije en meer van landen in het oosten van Europa.

Al zijn gestolen zadels ook regelmatig in Frankrijk, Spanje, Duitsland en Italie opgedoken.
Maar vaak bij de roof van een complete zadelkamer in een nachtje zie je Oostblok landen terugkomen. Helaas gaat van handelaar naar handelaar en word de partij versplinterd over allerlei landen zodat de pakkans ongeveer 0 is…

Op naar nieuwe avonturen ❤️

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:18

Iets gestolen zoek het in Polen....

beetje kort door de bocht uiteraard, maar meestal wel in het buitenland.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:42

Ik zou ook in Duitsland en België de paardensites of Ebay in de gaten houden..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:02

Momenteel geen ervaring, maar "vroeger" gingen gestolen zadels vaak naar Belgie waar men er barkrukken van maakte. Ook gestolen paarden gingen vaak naar Belgie en daarvan kwamen ze niet levend terug.Dat laatste komt nu vrijwel niet meer voor dankzij het verplichte chippen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:26

Polen en de rest van het oostblok.
Beste Poolse marktplaatsen in de gaten houden.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-22 17:32

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik wilde niet bevooroordeeld zijn maar was er wel al een beetje bang voor.
Er lopen hier dagelijks veel Polen en Roemenen etc langs.
Ik zal die sites goed in de gaten houden.
Heb aangifte gedaan maar hoorde van een kennis die bij de politie zit dat ze er verder niks mee doen.
Echt balen dat mensen gewoon niet van andermans spullen af kunnen blijven

~Dex~28 maart 2015~Bontfire x Gentlemen~

~Rosie~14 juni 2021~Zambesi x Sanyo

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 17:34

DuoPenotti schreef:
Iets gestolen zoek het in Polen....

beetje kort door de bocht uiteraard, maar meestal wel in het buitenland.

Doet mij denken aan de uitspraak:

Boek nu je vakantie naar Polen! Je auto is er al

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:19

Ik heb een tijd lang olx.pl in de gaten gehouden. Zoeken op siodlo en ik denk ook uzywane of zoiets. Daar worden ontzettend veel zadels verkocht, van gloednieuwe tot stokoude. Ik ben er ook al een hulsebos tegen gekomen, een gloednieuw bates zadel los op een schrale slecht uitziende pony en een zadel met een dekje van de Rabobank. Dus in mijn ogen niet echt zuivere koffie. Ook in Roemenië hebben ze olx, denk .ro.

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:23

Alhoewel de zadeldief die bij ons gezien is 1,5 jaar geleden wel een Nederlands uiterlijk had. Maar dat wil niet alles zeggen natuurlijk.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:54

Mariljo schreef:
Ik heb een tijd lang olx.pl in de gaten gehouden. Zoeken op siodlo en ik denk ook uzywane of zoiets. Daar worden ontzettend veel zadels verkocht, van gloednieuwe tot stokoude. Ik ben er ook al een hulsebos tegen gekomen, een gloednieuw bates zadel los op een schrale slecht uitziende pony en een zadel met een dekje van de Rabobank. Dus in mijn ogen niet echt zuivere koffie. Ook in Roemenië hebben ze olx, denk .ro.

olx.pl is inderdaad een goeie, verder re-volta.pl en allegro.pl en dan zoeken op siodlo (zadel) + evt uzywane (tweedehands)

Of rechtsstreeks bij sommige schemerige zadelhandelaren zoals https://klinikasiodla.wordpress.com/nasza-oferta/siodla-na-sprzedaz/ Ze hebben hun zadels op fb staan, ik kan het niet linken nu maar ze verkopen veel apart spul zonder Poolse distributeurs zoals Hulsebos, Rossner, KN, Arno Brandt etc. en staan niet bepaald goed aangeschreven.

De wonderen zijn deze wereld niet uit, Rossner zadel op olx.pl meteen met Divoza singel en hoesje :') oh boy

https://www.olx.pl/d/oferta/siodlo-rossner-poreg-CID767-IDQLijZ.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=3

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 11:11

Wat doe je dan als je je zadel tegenkomt op een buitenlandse site? Lijkt me niet haalbaar het terug te krijgen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 11:14

Vaak zal het wel even duren voordat het te koop aan wordt geboden op bijvoorbeeld Marktplaats. Bij kennissen van ons is de schuur leeggehaald met bepaald type gereedschap, half jaartje later stond het op Marktplaats. Niet eens zo gek ver van waar het gestolen was.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 11:16

Fly_high schreef:
Mariljo schreef:

olx.pl is inderdaad een goeie, verder re-volta.pl en allegro.pl en dan zoeken op siodlo (zadel) + evt uzywane (tweedehands)

Of rechtsstreeks bij sommige schemerige zadelhandelaren zoals https://klinikasiodla.wordpress.com/nasza-oferta/siodla-na-sprzedaz/ Ze hebben hun zadels op fb staan, ik kan het niet linken nu maar ze verkopen veel apart spul zonder Poolse distributeurs zoals Hulsebos, Rossner, KN, Arno Brandt etc. en staan niet bepaald goed aangeschreven.

De wonderen zijn deze wereld niet uit, Rossner zadel op olx.pl meteen met Divoza singel en hoesje :') oh boy

https://www.olx.pl/d/oferta/siodlo-rossner-poreg-CID767-IDQLijZ.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=3

Die link is idd ook een goeie, het eerste zadel wat ik tegen kom is een Arno brandt..dat was het mijne ook. Jammer dat ik toen alleen olx had. Op stal komen mama's van kindjes uit Polen, Roemenië en Bulgarije dus maar even nagevraagd waar ik moest kijken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie