Een goede regendichte deken

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hieperdi

Een goede regendichte deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-22 09:20

Goedemorgen mensen.
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Ik ben opzoek naar een wind en waterdichte outdoor deken van 0 gram met fleecevoering die ook goed ademend is voor op stal en echt 10000% waterdicht is. In t verleden al vaker regendekens gehad, die lichtblauwe van de epplejeck maar elke keer weer stond me paard zeiknat onder die deken.

Paard staat straks ipv dag en nacht weer van 9 tot 5 op de wei dus zal t op stal ook op hebben. Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen!
Max prijs 75 euro omdat het alleen voor herfst/voorjaar periode is

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:33

Ik ben heel tevreden over de deken van Waldhausen.De dekens zijn ook te koop bij de Boerenbond/Welkoop.Let wel op het zijn duitse maten.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-22 09:40

Britta31 schreef:
Ik ben heel tevreden over de deken van Waldhausen.De dekens zijn ook te koop bij de Boerenbond/Welkoop.Let wel op het zijn duitse maten.

Thnkx! Vallen ze groter of kleiner?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 10:03

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 10:29

Ik wil juist geen fleece want die dekens trekken allemaal naar achteren door de fleece.
Als je iets van vulling wil hebben zou ik voor de 50 gr amigo gaan.

Maar in deken land heb ik alleen ontdekt dat goedkoop duurkoop is. Ik geef liever iets meer uit aan een deken die vervolgens jaren goed blijft dan een goedkoop exemplaar die ik na een of twee jaar kan vervangen. Uiteindelijk ben je goedkoper uit met de (iets) duurdere deken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 10:45

ingvdh schreef:
Ik wil juist geen fleece want die dekens trekken allemaal naar achteren door de fleece.
Als je iets van vulling wil hebben zou ik voor de 50 gr amigo gaan.

Maar in deken land heb ik alleen ontdekt dat goedkoop duurkoop is. Ik geef liever iets meer uit aan een deken die vervolgens jaren goed blijft dan een goedkoop exemplaar die ik na een of twee jaar kan vervangen. Uiteindelijk ben je goedkoper uit met de (iets) duurdere deken.

Hier ga ik ook in mee. Ik wil ook nooit meer een fleece binnenkant.

Daphne__ schreef:
Is fleece een harde eis? Anders zou ik eens kijken naar 50 gram, dat is kwa warmte gelijk en naast dat de binnenkant van de deken stukken schoner blijft zonder fleece, heb je dan ook meteen een flink stuk meer keus.

Horseware bijv heeft een 50 gram regendeken, die momenteel nog geen 60 euro kost bij de hypostore.. Verzenden ook nog gratis. En dekens van Horseware zijn vaak prima dekens.

https://hypostore.nl/amigo-hero-600d-50g-ripstop.html
https://hypostore.nl/amigo-hero-900-lite-50g.html

Ik zou ook voor een Horseware gaan. De enige dekens waar ik écht tevreden over ben. :j

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:10

Horseware is sowieso een prima deken.

Hier veel plezier van Catago Endurance. Deze is 1680D en leeft hier al een paar jaar tussen de stoeiende ruinen. De 0 gram heeft een voering en ik verwacht dat het eerder 50 gram is dan 0 gram.
Volgens mij 5000 ademend. Blijven mooi liggen. Valt iets groter uit. Bij twijfel zou ik de kleine maat nemen. Wij hebben er ondertussen meerdere en ik zou hem zo weer aanschaffen.
Normaal rond € 125,- maar er zal vast wel ergens een aanbieding zijn.

Sas_Mon

Re: Een goede regendichte deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 12:06

Ik ben heel tevreden over de Amigo Bravo serie. Hero heb ik nooit gehad maar de Bravo heeft een fijne pasvorm en is tot nu toe altijd waterdicht.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-22 12:06

Bedankt allemaal! Horsewear staat op de lijst. Klinkt intressant. Mijn ervaring met gladde binnenkant is dat het zo kan gaan plakken en statisch wordt. Maar de 50 gram klinkt intressant

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-22 12:11

Daphne__ schreef:
Is fleece een harde eis? Anders zou ik eens kijken naar 50 gram, dat is kwa warmte gelijk en naast dat de binnenkant van de deken stukken schoner blijft zonder fleece, heb je dan ook meteen een flink stuk meer keus.

Horseware bijv heeft een 50 gram regendeken, die momenteel nog geen 60 euro kost bij de hypostore.. Verzenden ook nog gratis. En dekens van Horseware zijn vaak prima dekens.

https://hypostore.nl/amigo-hero-600d-50g-ripstop.html
https://hypostore.nl/amigo-hero-900-lite-50g.html

Ohja deze heb ik op me lijstje gezet! Hoe vallen de maten?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 12:18

Iemand nog een idee voor een zeer compact gebouwde, korte rug, d-pony, kruising Fjord (1,44) met brede hals/boeg? De meesten vallen te lang (maat 165 of 175) en zitten te strak om de hals.... Ik word er wat moedeloos van :+ .

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-22 12:20

Twiggy2008 schreef:
Iemand nog een idee voor een zeer compact gebouwde, korte rug, d-pony, kruising Fjord (1,44) met brede hals/boeg? De meesten vallen te lang (maat 165 of 175) en zitten te strak om de hals.... Ik word er wat moedeloos van :+ .

Ik heb een connemara gehad met dezelfde bouw. Brede hals vlakke schouder. De amigo dekens vielen niet goed net zoals de bucas. Ik heb toen voor staldeken de Highliner van harryshorse gekocht. En een random regendeken voor erover heen als die buiten stond. Daar stond hij 24/7 binnen even zo gezegd, was op een andere stal als waar ik nu sta

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 12:22

michelle933 schreef:
Bedankt allemaal! Horsewear staat op de lijst. Klinkt intressant. Mijn ervaring met gladde binnenkant is dat het zo kan gaan plakken en statisch wordt. Maar de 50 gram klinkt intressant

Met horseware heb je daar echt geen last van! ik gebruik al jaren horseware dekens, super pasvorm, sterke kwaliteit. Blijven goed waterdicht. Ik zelf heb eigenlijk altijd de Amigo Bravo 12 deken, gewoon de simpelste met de 2 haaksluitingen in 1200D en ogen voor hals en onderdeken.
Heb hier ook nog een Amigo Hero liggen maar daar voel ik echt wel aan dat die minder sterk is.
Ik zou dus zeker adviseren iets meer uit te geven, dan weet je zeker dat je pony ook na pittige stortbuien nog droog onder zijn deken staat ;)

@twiggy, op mijn fjord liggen dus de Amigo Bravo dekens, en die liggen als een huis! (voordeel is dat Horseware dus die tussenmaten heeft, al is mijn fjord wel groter in stokmaat als de jouwe en ik heb dus de 191 maat voor hem, en ze zijn er met big neck voor de paarden met veel front)

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 12:36

Twiggy2008 schreef:

Is een borstverlenger/borstverbreder een idee? Ik heb ook zo’n halsige D met dekengepiel, bij sommige modellen dekens werkt dit icm een maatje kleiner.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-22 12:46

AMIGO HERO 600D 50 gram is besteld nou ik ben benieuwd bedankt allen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 12:46

ik vind harrys horse altijd heel goed bevallen.
zijn echt goed waterdicht,paarden konden met gemak langdurige regenbuien hebben met die dekens op.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:09

Amigo hero is wel echt de goedkopere lijn van Horseware.
Heb zelf altijd de Horseware Rhino en de Rambo.
Zijn duurdere dekens maar in ieder geval goed waterdicht en sterk

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 14:13

De dekens van Premier Equine zijn echt super dekens, wel een maatje kleiner bestellen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie