Zadel knelt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dor1987

Zadel knelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 18:57

Hallo

Ik hoop dat ik hier even om tijdelijke hulp mag vragen.
Me dochter haar zadel knelt op de schoft zadelmaker staat al geplant maar duurt nog even Helaas. Nu is me dochter steeds met barebackpad aan het rijden zodat ze haar zadel niet hoeft te gebruiken alleen moet ze volgende week weer naar school en daar moet ze de lessen rijden met zadel. Nu zijn we benieuwd of er misschien iets is wat we tijdelijk zouden kunnen gebruiken zo dat het minder knelt op de schoft.

Ik hoef geen commentaar.

Amber_anne

Re: Zadel knelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:58

Er is een oplossing en dat is gewoon niet rijden met het zadel. School heeft gewoon pech

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 19:00

Ja ts, paard lijkt mij voor school te gaan (in deze situatie dan :+ ). Evt kun je het uitleggen, is ook nog eens goed voor der balans.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 19:03

Ligt er een beetje aan waarom het knelt. Als het zadel te wijd is, kun je met een pad het grootste probleem verhelpen. Als die te smal is, heb je geen keus dan doorrijden met de barebackpad.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:08

Lekker met barebackpad en anders nog maar even niet lessen?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:12

Of eventueel een passend zadel lenen/huren van iemand? Kan me trouwens niet voorstellen dat een school zal eisen dat je met een knellend zadel rijdt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:13

Als het paard kreupel is, moet dochter dan ook lessen? Lijkt me niet. Waarom dan wel met een niet-passend zadel...

Dochter zou op school eens kunnen kijken/vragen of er tijdelijk een wél passend zadel is. Er zou toch wel minimaal één docent moeten zijn te vinden die énigzins kan zien of een ander zadel (beter) past dan het huidige. Anders zijn de docenten en die opleiding geen *piep* waard.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:27

Ibbel schreef:
Dochter zou op school eens kunnen kijken/vragen of er tijdelijk een wél passend zadel is. Er zou toch wel minimaal één docent moeten zijn te vinden die énigzins kan zien of een ander zadel (beter) past dan het huidige. Anders zijn de docenten en die opleiding geen *piep* waard.

Ik hoop het echt van harte dat dit waar is, maar ik zou er zeker geen weddenschap op durven sluiten :+ :+ :+

Misschien kan de passer aan de hand van foto's een béétje helpen nog, kent de passer het paard+zadel wel? Of vragen of de passer een collega heeft die wel op kortere termijn kan komen.

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:27

Wat is je verwachting? Je geeft aan dat het zadel niet past nu, maar ze moet wel met zadel rijden.

Het zadel er toch op doen gaat klachten geven dus geen optie. Maar de lessen moeten gereden worden met zadel.

Heb je de hoop dat iemand hier een random zadel aanbied om mee te rijden of wat verwacht je?

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 20:32

Kan je dochter niet een paard van iemand anders lenen om op school mee te rijden?