Anastasia24 schreef:Ts, ik vertrouw zadelpassers nooit zomaar, dat is voor een reden, zoveel doen maar wat. Ik geef als tip zelf heel, heel veel onderzoek te doen, je erin te verdiepen(ook in hoe een paard pijn uit, zodat je verandering (sneller) kan opmerken.) Je kunt behoorlijk veel zelf.
En ja, ook een andere zadelpasser laten komen. Als je al weerstand voelt, past het zadel dus niet(meer).
Dat laatste dacht ik inderdaad al, zadel komt sowieso niet meer op de rug. Ik weet een beetje de basisprincipes waarnaar je moet kijken of een zadel nog goed ligt, maar ik vertrouw ook op de zadelpasser, en zeker als deze net is geweest let ik daar zelf niet echt meer op, vaak pas weer na een maand of 4 a 6 weer, en voel ook regelmatig de rug af op de manier hoe Iris van Gulik en Aimee de rooij het op hun insta account hebben uitgelegd. Hier nooit pijn reacties op gekregen. Paard is ook nooit nijdig bij opzadelen, singel vastmaken en aansingelen. Enige wat hij afgelopen 2 weken heeft gedaan is een paar keer geweigerd voor een hindernis. Dit doet hij normaal eigenlijk nooit, maar ook dat kan natuurlijk meer redenen hebben dan het zadel