Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muze schreef:Herkenbaar.
Ik rijd momenteel niet ( jonkie) maar mij hielp een vrije vlakkere zit goed.
Geen gedwongen zit.
En toch proberen om het bekken kantelen te oefenen ( zonder paard)
Muze schreef:Ik moet zeggen dat op de niet al te brede paarden ik ook het meeste baat heb gehad bij de barefoots, een barebackpad, en m’n oudere model thorowgood.
Firsthorse schreef:Muze schreef:Ik moet zeggen dat op de niet al te brede paarden ik ook het meeste baat heb gehad bij de barefoots, een barebackpad, en m’n oudere model thorowgood.
Is een barefoot ook geschikt voor een kwpn die wel wat sensitief is en soms wel beetje schrikkerig kan zijn? Voelt hij dan niet al m’n kleine (misschien foutieve) bewegingen en of spanning waardoor het vervelend voor hem zou kunnen zijn?
pmarena schreef:Hier holle rug en een heup / bekken die wel op slot wil schieten. Bij mij helpt een vlak, soepel zadel het best, en dan ook nog met een smallere zit. In mijn geval ben ik daardoor op Barefoots met korte zijkanten en zonder kniewrongen uitgekomen. Zadels met kniewrongen (onafhankelijk van merk / type / model) geven problemen door hun spreidzit.
Een zitting zonder omhoog lopende lepel maar met gewoon een steunboogje achter je billen, is het meest ideale. En als het zadel je niet vastzet maar je onderrug lekker door het paard een beetje heen en weer laat wiegen zodat het soepel blijft. Wat je ook kan voelen als je zonder zadel uitstapt zeg maar