Wie maakt hier zelf zadeldekjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje777

Wie maakt hier zelf zadeldekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 15:20

Hoi hoi, ik ben op zoek naar iemand die zelf zadeldekjes kan maken die er echt mooi uitzien. Als je bandages kan maken of stof op bestaande halsters kan naaien mag je ook reageren.

Ik ben op zoek naar iemand die het leuk vind om hier een zakcentje mee te verdienen. En dit dus op regelmatige basis wil gaan maken.

Je kan mij een pb sturen met foto's van jouw zelfgemaakte dekjes, bandages en halsters. En wat je graag per dekje of item wil verdienen.

Ik heb zelf een aantal halsters liggen die gebruikt kunnen worden en ook heb ik bestaande dekjes liggen mocht je die nodig hebben om stof op te naaien.

Ik hoop op leuke reacties!!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:31

Ik deed dit.

Afbeelding

Heb ook nog Nijntje liggen, maar mijn motivatie is nul.

Heb ook andere dekjes gemaakt.

Ook in het begin oude dekjes nieuwe stof om gemaakt. Later geheel nieuwe dekjes gemaakt.

Heel eerlijk?

Ik doe het niet meer. Althans, niet meer voor de verkoop.

Wil ik alles er uit krijgen, mag ik wel 1000 gaan verkopen denk ik.

Voor verkoop vroeg ik 35/40 euro.
Maar met regelmaat te horen gekregen dat ze er niet meer voor over hebben dan 20 euro.

Als ik dan de berekening stuur, dat alleen mijn stof, garen, en tassenband met alles er op en er aan al bijna 20 euro kost, wordt er snel afgehaakt.

Mijn naaimachine, brother inovis, is sterk genoeg om dit te maken. Maar de prijs was best pittig. 800 euro heb ik er toen voor betaald.

Dus met de overige stofjes maak ik andere dingen.

Afbeelding

En zo heb ik ook al verschillende katten en honden kleedjes gemaakt.

Dus ik hoop dat iemand anders jou onwijs blij kan maken <3
Maar qua prijs, kan dat best tegenvallen...!

paardje777

Re: Wie maakt hier zelf zadeldekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 17:34

Ow wat jammer dat je het niet meer doet maar wel begrijpelijk als mensen er maar 20 voor willen betalen en je dus niks mee verdient

Ja ik hoop het ook!!

paardje777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-22 11:33

Niemand?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 11:42

Mijn moeder heeft het gedaan. Maar wat Maralyn al zegt, je verdiend er slecht aan.
Mensen denken dat je voor €10/15 aan materiaal aan kwijt bent en willen er vaak niet meer dan €20 voor betalen. En vaak waren dan de bijkomende verzendkosten alweer te veel.

Daarnaast maakte ze ook tuigonderleggers met bijpassende menschorten

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:14

Je kunt op Facebook JV dekjes en meer paardenspul proberen.

paardje777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 13:33

Moonlight17 schreef:
Je kunt op Facebook JV dekjes en meer paardenspul proberen.

Bedankt voor je bericht!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:21

Ik geloof dat je het zelfs met 20-25 € aan materiaalkosten vandaag niet meer haalt, wil je echt het voor de verkoop doen.
Een duurzame, slijtvaste stof plus certificaat (ala Ökotex bv) ben je al gauw per meter 30 euri kwijt, dan nog vulling, biezen, garen, naadlen,band enz...
Plus arbeidsuren plus afschrijving machine, stroom...
Als je dat echt allemaal gaat rekenen zodat je tenminste iets overhoud, moet een dekje dan minimaal 65, beter 80-100 in de verkoop kosten.
En dat leggen die mensen wel neer voor "merk" spullen ( die dan weliswaar voor een kostprijs van 15 in China of India geproduceerd worden) neer maar niet voor "handgemaakt".

Waarom weet geen mens maar is jammer genoeg zo.

Ik ben mij nu ook aan het oriënteren naar een Industriële machine die bvb dik vilt plus laag leer plus wol aankan... maar Halleluja... zelfs al 30 jaar oud in belabberde staat wordt er vaak nog 2dznd en meer gevraagd...

En als iemand anders ze voor je maakt,is dat dan voor jouw of voor de verkoop ?
Want dan moet je er nog meer bij rekenen voor verkoop.

paardje777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-24 19:15

sasja0705 schreef:
Ik geloof dat je het zelfs met 20-25 € aan materiaalkosten vandaag niet meer haalt, wil je echt het voor de verkoop doen.
Een duurzame, slijtvaste stof plus certificaat (ala Ökotex bv) ben je al gauw per meter 30 euri kwijt, dan nog vulling, biezen, garen, naadlen,band enz...
Plus arbeidsuren plus afschrijving machine, stroom...
Als je dat echt allemaal gaat rekenen zodat je tenminste iets overhoud, moet een dekje dan minimaal 65, beter 80-100 in de verkoop kosten.
En dat leggen die mensen wel neer voor "merk" spullen ( die dan weliswaar voor een kostprijs van 15 in China of India geproduceerd worden) neer maar niet voor "handgemaakt".

Waarom weet geen mens maar is jammer genoeg zo.

Ik ben mij nu ook aan het oriënteren naar een Industriële machine die bvb dik vilt plus laag leer plus wol aankan... maar Halleluja... zelfs al 30 jaar oud in belabberde staat wordt er vaak nog 2dznd en meer gevraagd...

En als iemand anders ze voor je maakt,is dat dan voor jouw of voor de verkoop ?
Want dan moet je er nog meer bij rekenen voor verkoop.

Dank je wel voor je reactie, en excuses voor mijn late reactie. Ben al een lange periode niet op bokt geweest. Het topic is ook al best oud en had me er eigenlijk al bij neergelegd dat er geen animo voor is.

Ik bedoelde het idd voor de verkoop. Ja is idd niet haalbaar met die prijzen.

Wat jammer dat zo'n naaimachine ook zo duur is, ik hoop dat je iets vind wat betaalbaar is.

Groetjes Jeanine