Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aatrox schreef:Ik open toch een topicje want ik weet het echt even niet meer.. En met sommige merken ben ik ook niet persé heel bekend mee.
Ik ben op zoek naar een (liefst) eventing/cross zadel (monoblad en lange stoten dus), maar sta ook open voor een springzadel met veel wrong/diepere zit (veel steun dus) voor mijn 6-jarige Zangersheide ruin van 1.80..
Hij is in hoogte nu wel uitgegroeid, in breedte komt er misschien nog wat schouder/schoft bij maar veel zal het niet zijn, het is een wat ranker paard met een enorm hoge en nu nog met iets ingevallen schoft en daarna een redelijk rechte rug.
Ik heb CWD erbij gehad maar die krijgen we niet lekker passend.. En nieuw vind ik echt té duur (4000 euro), ik heb er een kentaur op gehad (eventing model) (fit 3) die redelijk oke leek te liggen maar niet optimaal, ik wil graag bij countrymill een fit 2 proberen.. Prestige geeft ook niet genoeg schoftvrijheid, hetzelfde geld voor Devoucoux.
We gaan begin september naar countrymill maar ik weet dat ze niet veel in ons budget zullen hebben liggen gezien zij meer op dressuur richten, ons budget is 2500 euro, dit kan ik rekken tot 3500 euro voor een nieuw zadel..
Ik heb ook gekeken naar een custom aangemeten zadel maar ik ben helemaal klaar met de wachttijden (dit had ik namelijk vorig jaar september gedaan, 40 weken gewacht op niks..) en met CWD bleef ik wisselen in de 2e hands zadels waardoor er elke keer ook dik een maand over elk nieuw zadel heen ging. Veel zadels gaan op de schoft liggen (er letterlijk op of naast) wat het enorm moeilijk maakt.
Ik rijd met een custom dressuur zadel wat prima op hem ligt vanaf het begin al, maar springzadels.. dramatisch.
Kijk ik nog over merken heen welke wij misschien kunnen proberen? Of speciale modellen of misschien zadelmakers die hier ervaring mee hebben die aan te raden zijn hiervoor? Alvast bedankt voor het meedenken!
Aatrox schreef:Ze hebben zeker wat liggen, maar niet binnen budget.. gaat allemaal richting de 3500+ en ik voel me eigenlijk meer comfortabel bij 2500 euro. 5 september uit mijn hoofd, maar pin me er niet op vast.
Misschien slagen we wel met een Kentaur Eventer fit 2 hoor, maar ik wil toch alvast wat meer opties klaar hebben liggen.