Zadel

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Monikske26

Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-22 16:21

Hey iedereen,

Ik zou graag een zadel kopen voor mijn paard omdat ze deze nog niet heeft, nu vroeg ik me af of ik een zadel bij bv epplejack of decatlon of 2dehands kon kopen. En hoe weet ik welke inch ik moet nemen?

Groetjes

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:24

Laat een zadelpasser komen, er zijn er vele. Vaak verkopen die ook tweedehands. De inch maat heeft te maken met jouw benen en billen, de meeste dames met maat 36 hebben een inch maat van 17/17,5 inch. Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een decathlon voor een zadel.

Monikske26

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-22 16:29

Aaah die inch heeft niks met de boom te maken dan? Ja ze is nogal redelijk gezet en had er al een paar op gepast maar helaas. Vandaar dat ik dacht dat het dan meer inch ofzo was. Van zadels ken ik nog niet zo veel

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:32

Je berichten zeggen al genoeg, je hebt hier geen verstand van.
Laat een goede zadelmaker komen, want een passend zadel is zo belangrijk!
En ja dat kost geld, maar kan je wel veel problemen schelen :)

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:32

Zeker als je zelf niet zo veel van zadels weet, moet je gewoon een zadelmaker laten komen.

De inchmaat is inderdaad vooral voor jou, maar een paard kan wel een maximale maat hebben omdat een te grote maat te lang wordt.
Verder moet je boom de juiste breedte zijn, maar nog belangrijker, de boom moet de juiste vorm hebben. Als je geen verstand hebt van zadels, zul je die laatste zeer waarschijnlijk niet kunnen beoordelen

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:34

Ik zou een zadelpasser laten komen. Het zadel moet zowel voor het paard als voor jezelf passen. Je kan daarna altijd nog gericht zoeken naar een tweedehands zadel als je weet welke je moet hebben.

Je wilt niet de problemen krijgen van een slecht passend zadel. Niet voor het paard, niet voor jezelf en niet voor je portemonnee.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:40

Ts, laat echt een zadelpasser komen want zelf aanklooien verpest hard gezegd je paard. Ook voor boomloos, dat vergeten veel mensen.
Ook verstelbare boomzadels zoals wintec passen zeker niet altijd. Als ik jou was dus een zadelpasser erbij laten komen, :)

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:01

Altijd leuk die zomervakantie..

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:37

Flevolander schreef:

Pakt popcorn

Ties 3/6/2015 <3

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:41

IrishDraught schreef:
Flevolander schreef:

Pakt popcorn

:j vrijdagmiddag.. kom maar door

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie