Op dit moment heb ik een 4 jarige frieze hengst waar ik een beetje voor aan het rond kijken ben qua bitten.
Het is een heel ijverig werk paard, echt een kanon, en dat maakt dat het bekende friezen probleem ook voor hem niet onbekend is...... Het opkrullen in een fractie van een seconde.
Ik krijg hem wel al steeds beter op lengte maar hij kruipt zo makkelijk er weer achter, het is een lang proces bij de friezen en het is mij ook niet onbekend (ik hoor mijn instructrice nog steeds roepen van de hand af houden!! lengte lengte lengte!!! bij mijn andere paard (halve fries

Ik rijd al mijn paarden op een simpele sweet iron dubbel gebroken bus trens van HH, en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ik vind bovenstaande issue ook niet perse bit gerelateerd, dat moet gewoon rijtechnisch worden opgelost.
Maar met een beetje neuzen kwam ik op de site van Trust terecht en daar viel mijn oog op de Trust Trens Sweet Iron Eggbut Brass Ring 16mm bit en het leek mij wel een mooie om eens te proberen (mn -portemonnee iets minder

Maar misschien zijn er bokkers met zelfde issue die een andere optie hebben of een ander merk.
Zijn trust bitten het geld waard?