Bucas Recuptex of Therapy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pancake93

Bucas Recuptex of Therapy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-22 12:39

A horse is a horse .....

Mars

Re: Bucas Recuptex of Therapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:44

Ik ben zo benieuwd naar de wetenschap achter dit soort dekens… doet dit daadwerkelijk iets of is het ook een mooi stukje marketing?

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:45

Is hetzelfde. Heb er zelf een maar merk weinig tot geen verschil. Ik vind m vooral fijn als vliegendeken met een “opgevulde” rug zodat die wat warmer blijft, maar die kun je ook goedkoper dan 200€ krijgen :'). Zelf heb ik de light versie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:48

Mars schreef:
Ik ben zo benieuwd naar de wetenschap achter dit soort dekens… doet dit daadwerkelijk iets of is het ook een mooi stukje marketing?

Het laatste, er zijn hele wetenschappelijke onderzoeken naar dit soort dekens gedaan waarbij de conclusie was doet niks.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2477991 ... 20blankets.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-22 12:56

Ik heb wel goede verhalen gehoord over de Recuptex, maar de Therapy ken ik niet.
Een paard kan toch niet doen "alsof "
Laatst bijgewerkt door Pancake93 op 29-07-22 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

A horse is a horse .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 12:58

Pancake93 schreef:
Ik heb wel goede verhalen gehoord over de Recuptex.

Nee maar een paard kan niet praten! Het is het placebo by proxy effect. De eigenaar die denkt dat het wat doet en dingen zegt als oooh hij is veel losser etc.

Dat is geen objectieve waarneming.

Bij onderzoeken zijn er dus ook dekens zonder werking gebruikt en de eigenaren waren daar net zo lovend over :D

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:00

Pancake93 schreef:
Ik heb wel goede verhalen gehoord over de Recuptex, maar de Therapy ken ik niet.

Recuptex en therapy is hetzelfde maar dan met andere naam. Paard kan niet alsof doen, maar baas wel :=

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:39

Naja ik vind ze dus wel erg fijn voor mijn oudere merrie.

Placebo of niet, ik heb het gevoel dat ze er zeker baat bij heeft!

XiaoNa Photography
Instagram: @zymathika.m

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-22 11:10

beegee schreef:
Pancake93 schreef:

Recuptex en therapy is hetzelfde maar dan met andere naam. Paard kan niet alsof doen, maar baas wel :=

Waarom is die naam dan verandert ?

A horse is a horse .....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 11:25

Waarschijnlijk omdat je nu ook de winterdekens hebt met de recuptex techniek erin. Toen ze er net mee begonnen had je alleen die 'stal' deken vorm en later de ligt versie. Daarna kwamen er nog meer opties bij en als laatste ook de waterdichte versies waardoor je geen losse recuptex meer nodig had. Dus hebben ze waarschijnlijk gedacht dat therapy een betere naam was voor die hele lijn.

Ik merk zelf wel een enorm verschil bij paard. Zelfs als ik niet degene ben die dekens eraf haal dus geen idee heb wat ze ophad voel ik verschil. (Dus zit het niet tussen mijn oren alleen) En wie weet zou dat ook kunnen met gewoon warmere dekens, maar hetzelfde effect bij dit paard heb ik met gewoon dikkere dekens niet gehaald. Normaal deden we s winters onderdeken van bucas onder de winterdeken en was ze vaak wat strak en stijf op de rug. De recuptex of nu therapy staldeken is minder gram, maar ze js er minder strak en stijf onder. Het is geen wonder middel, maar was bij ons wel iets wat het net wat beter maakte. Ondersteuning, geen oplossing.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 21 PR 227,5
[PP] [EJL-ITP] Een jaar wat zo goed begon, maar helaas...
[PW] [Volg] Van hoefzweer naar breuk?

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-22 11:12

Wat zou dan het verschil zijn met die dekens van Back on Track ?

A horse is a horse .....

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:47

Pancake93 schreef:
Ik zie dat Bucas een nieuwe deken heeft die "therapy"heet.
Is dat het zelfde als de recuptex ? of zijn er verschillen ?

https://www.horsefitshop.nl/uitrusting/ ... pVVkSGDAe0

Wie heeft er ervaring met de Therapy deken ?

Ik ! ik heb een paard met pssm, waardoor ze eigenlijk vaak stijf is, met de therapy light deken is ze zo veel losser , ze is wel wat warm maar dat komt omdat de bloedcirculatie opgang komt. In de zomer doe ik het haar niet aan :p als ik haar buiten heb smakt ze ook en staat ze er echt relaxed onder aanrader voor mijn paard dus, het verschilt natuurlijk wel altijd! heb hem destijds bij de epplejeck gehaald met korting

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:23

Op mijn recuptex staat therapy dus neem aan dat het gewoon dezelfde is. Die heb je met oranje bies en met blauwe bies.

Ik merk ook wel wat verschil. Pony is losser in de rug en de deken geeft warmte op de rugspieren in de winter, precies waar ik het hebben wil dus.

insta cremello.ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:34

Pancake93 schreef:
Wat zou dan het verschil zijn met die dekens van Back on Track ?

Het materiaal. Bij BOT producten wordt welltex gebruikt. Moet zeggen dat m'n paard daar goed op reageert. Bucas past hij niet dus kan je niet zeggen of er meer verschillen zijn naast materiaal, pasvorm en prijs.

Pap 14-01-44/17-11-11

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie