Gwenvd schreef:Ik zou gewoon meteen de zadelmaker bellen en vragen waarom het zo is gemaakt. Dit lijkt me niet de
Bedoeling toch? Misschien heeft zij een goede oplossing. Had je dit niet gezien toen hij werd geleverd?
Vind ook eerlijk gezegd op de foto de
Kwaliteit er een stuk minder uitzien dan op de eerste foto.
Jawel hoor, drie singelstoten zijn helemaal de bedoeling. Steeds meer merken hebben gelukkig meer dan 2 singelstoten, weet een merk dat er zelfs vier heeft. Niet elk paard heeft de singelgroeve op dezelfde plek of dezelfde ronding van de ribben. In combinatie met de juist pasvorm van boom en kussens en goede model singel kan zo gezorgd worden dt het zadel stabiel ligt
Shenavallie schreef:Totaal anders dan de aankoopfoto, waar je de middelste makkelijk zelf kunt verwijderen. Zolang de middelste tussen de achterste wegsteken, maar wel morgen gelijk bellen dat dit niet is wat je besteld hebt en er hinder van ondervindt.
Verschillende zadelmakers in de fabriek maken zadels op details anders. Overigens ben ik het wel mee eens dat in dit geval het een ander zadel lijkt, niet alleen de singelstoten zijn anders, ook de wrong is qua vorm en bevestiging anders.
Ga niet meteen uit van het slechtste en een second opinion aanvragen, neem eerst contact op met de zadelmaker die het zadel heeft aangemeten en verkocht. Vraag wat de reden is van deze verschillen en geef aan dat de verschillen niet prettig zijn. Kijk wat er voor oplossing wordt geboden en als die niet bevredigend is kan je altijd een second opinion vragen.
Sizzle schreef:Om de vraag te beantwoorden: een singelstoot die je niet gebruikt haal je er gewoon bij het stiksel af.
Bij deze tip wel de opmerking om het voorzichtig te doen zodat de webbing waar de singelstoot aan is bevestigd niet gaat rafelen. Die is n.l. ook onderdeel van de zitting en als die gaat rafelen moet die worden vervangen. Een grote en dure reparatie als dat nodig is. Dan kan je beter het zekere voor het onzekere nemen en het door de zadel aker laten doen.