Boomloos pad onder bareback

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AmaraGiesen

Boomloos pad onder bareback

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-22 11:56

Hoi allemaal!

Op het moment maak ik kleine buitenritjes met mijn jonge merrie ivm geen passende zadel en conditie langzaam opbouwen (Ze heeft wat extra gewicht door het gras). We wisselen dan af; een stukje rijden, dan stap ik af en wandelen we samen een stuk, dan ga ik weer een stukje rijden. Hiervoor gebruik ik een barebackpad, ik heb er nu eentje met zo'n singel band die over de hele pad gaat (en dus ook de ruggengraat). Dit is niet de fijnste pad maar ik ben op zoek naar een F.R.A. Dardo pad ter vervanging.

Nu is mijn vraag:
Is de Dardo pad goed genoeg qua schoft en ruggengraat vrijheid? Of zou een boomloos pad met inlages eronder profijt geven of juist slechter zijn?
Ik rij op het moment met een bbp met een normaal dekje eronder.

Alvast bedankt!

Maflinger_S

Re: Boomloos pad onder bareback

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:09

Ik heb maar beperkte kennis van een barebackpad maar volgens mij is het de bedoeling dat die dingen zelf al voldoende demping c.q. drukverdeling geven zodat er niet nog een dempende/drukverdelende pad onder hoeft.

Ik weet niet precies wat voor merk de mijne is maar die geeft inderdaad voldoende drukverdeling. Ik had er, net als jij, wel een normaal dekje onder maar dat was vooral tegen vies worden door het paard c.q. haren die eraan gingen zitten.

Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt
Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:13

Ik heb altijd een boomloos pad onder de bbp gehad, zit iets smaller, bpp blijft schoon (andere was schaap) en minder druk ruggegraad/schoft.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:36

Hier gebruik ik ook een extra boomloze pad onder mijn barefoot ride-on pad. Zowel paardlief als ik vinden dat prettiger qua demping.

Wel goed dat je al op zoek bent naar een zonder band over de rug!

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:10

Hier ook de barefoot ride on pad met extra inlages eronder. Erg tevreden over en paardlief ook. Ik heb er een normaal vzh dekje onder voor de haren en t zweet. Door die extra inlages welke er met klittenband aan vast zitten is er ook niet echt een extra boomloze pad onder nodig. Al kan het wel iets prettiger zijn maar geen ervaring mee.
Ook ik vind het goed dat je naar iets anders aan t zoeken bent dan een band over de rug zoals een longeersingel. Het verbaast me nog steeds dat Christ dit nog heeft en voor zoveel geld verkocht word.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie