Vliegenmasker voor paard met 1 oog

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

xClaudiaaL

Vliegenmasker voor paard met 1 oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-22 10:01

Een hele zoektocht en nog steeds geen goede gevonden.

De situatie:
Ik zoek voor Odin, m'n 3 jarige, die 1,5 jaar geleden z'n linkeroog is kwijt geraakt, een goede vliegenkap om z'n goede oog te beschermen. Die wel enigszins hufterproof en niet te donker van gaas is.

Op het moment heeft ie een vliegenkap van weatherbeeta (deze: https://www.ej.nl/vliegenmasker-weather ... O4QAvD_BwE )
Deze is alleen niet ideaal, want z'n weidemaatje trekt hem elke keer af.

Ik zoek er dus 1 met de volgende eisen:
- niet zo makkelijk af te krijgen is
- stevig gaas heeft rond de ogen
- gaas mag echt niet te donker (dus geen zwart, liefst wit of blauw ofzo)
- bij voorkeur zonder oren, maar het mag wel, maar dan geen oren die dicht zijn (dus gaas)
- neus netje bij voorkeur ook niet, want daar zal z'n maatje aan gaan trekken
- klittenband mag, maar daar trekken ze dus graag aan
- prijs maakt niet zo veel uit als de kwaliteit goed is en als ie goed past
- qua maat zit ie op het moment tussen cob en full in. De weatherbeeta is maat cob, is rond de oren wat groot, maar de kap zelf is net een naveltruitje :')

Wie o wie heeft of kent het perfecte masker?

SjonnieZ

Re: Vliegenmasker voor paard met 1 oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:10

De lycra maskers van professional choice vind ik zelf erg fijn. En paardlief waardeert dit masker ook.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:17

Ik heb de Mio van Horseware en als ik je eisen zo lees dan zou die perfect zijn voor jullie.

Aaron
Elmar
Lucky

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:29

Ik ben zelf erg tevreden over deze lijn van Le Mieux
https://www.ej.nl/vliegenmakser-lemieux ... %20vliegen

Ikzelf heb deze maar dan met neusnetje eraan vast. Er is niks om aan vast te pakken voor een weidemaatje, de oren zijn van gaas en de ogen zijn stevig en staan van het oog af.

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-22 10:37

SjonnieZ schreef:
De lycra maskers van professional choice vind ik zelf erg fijn. En paardlief waardeert dit masker ook.

Ik heb het idee dat het gaas rond de ogen niet stevig is (als in, komt makkelijk tegen het oog aan). Stalgenoten hebben een zelfde soort van Kramer, maar die zijn echt drama rond de ogen

AaronYve schreef:
Ik heb de Mio van Horseware en als ik je eisen zo lees dan zou die perfect zijn voor jullie.

Deze heb ik voor m'n merrie, de bronzen. Die vind ik nog steeds te donker. Anders had het echt een top keuze geweest. Voldoet voor de rest echt aan al m'n eisen

LuffB schreef:

Ikzelf heb deze maar dan met neusnetje eraan vast. Er is niks om aan vast te pakken voor een weidemaatje, de oren zijn van gaas en de ogen zijn stevig en staan van het oog af.

Deze ziet er goed uit idd!
Gaas is dus niet zo makkelijk tegen het oog aan te krijgen?

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:50

https://www.kramer.be/Paard/Vliegenbesc ... r-Ear-Free

Ik heb deze voor mijn fjorden waarvan er ook een maar 1 oog heeft. Hij blijft mooi wijd uitstaan bij de ogen. En bij fjorden belangrijk, de voorpluk heeft genoeg ruimte.

Mijn 1-ogige fjord houdt hem braaf om, de andere doet alles af. Ik zou wel de flappen van het klittenband onder de kin wat korter knippen zodat vriendjes minder houvast hebben met klieren.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-22 10:54

Bloemetje75 schreef:

Ik heb deze voor mijn fjorden waarvan er ook een maar 1 oog heeft. Hij blijft mooi wijd uitstaan bij de ogen. En bij fjorden belangrijk, de voorpluk heeft genoeg ruimte.

Mijn 1-ogige fjord houdt hem braaf om, de andere doet alles af. Ik zou wel de flappen van het klittenband onder de kin wat korter knippen zodat vriendjes minder houvast hebben met klieren.

Die klittenbandjes krijgen ze hier zelfs los als ze helemaal over het andere stuk zitten en zo kort mogelijk zijn -O-
Echt, 2 speelse ruinen bij elkaar geven een hoop uitdagingen :+

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:55

Ik ben al een paar jaar erg tevreden van Cashel Crusader maskers. Je kan ze met en zonder oren kopen. Zonder oren blijft denk ik beter zitten tijdens het spelen. Na een paar jaar slijten ze wel en heb ik nu de oudste vervangen, maar dat hou je toch met alle maskers denk ik. De klittenband gaat ook naar binnen toe dicht, minder makkelijk los te maken door het speelmaatje.

Field relief maskers zijn overigens ook erg goed. Maar minder zacht, waardoor mijn oudste haflinger toch schuurplekjes kreeg aan de randen.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 02-07-22 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:57

Diertjec schreef:
Bloemetje75 schreef:

Die klittenbandjes krijgen ze hier zelfs los als ze helemaal over het andere stuk zitten en zo kort mogelijk zijn -O-
Echt, 2 speelse ruinen bij elkaar geven een hoop uitdagingen :+

Wel mooi dat je het als uitdaging ziet….

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:10

Ik heb deze nu voor m'n paard.
Volgens mij zijn ze er ook in lichtere kleuren te krijgen.
Mooie pasvorm, extra gat voor de voorpluk.
Mooi ruim bij de ogen. Ik ben zeer tevreden!
Gehaald bij de EJ.

Afbeelding

#Massagepraktijk & Neuromusculaire therapie Eenrum

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:13

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:24

Diertjec schreef:
SjonnieZ schreef:

Ik heb het idee dat het gaas rond de ogen niet stevig is (als in, komt makkelijk tegen het oog aan). Stalgenoten hebben een zelfde soort van Kramer, maar die zijn echt drama rond de ogen

Denk dat je dat bij alle gaasmaskers wel iets hebt.
De kramer variant ken ik niet maar bij dit masker zijnde plooitjes zo gemaakt dat ze redelijk van het oog afblijven.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-22 11:24

suus_toes schreef:
Gehaald bij de EJ.

[ [url=m/BhKPE5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heeft ook van die klittenbandjes die makkelijk te pakken zijn, stalgenoot heeft deze. Voor de rest wel een hele mooie kap.
Thanks!

xDenies schreef:
For horses maakt ze specifiek naar jouw smaak :) Ook voor paarden met één oog.
https://for-horses.nl/

Ik heb voor deze zitten kijken idd, ik heb alleen het idee dat dit gaas ook niet zo stevig is en makkelijk tegen het oog te drukken is. Dat houdt me een beetje tegen

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-22 11:26

@SjonnieZ
Dat is zeker waar, voor alle is wat te zeggen!

Ik ga de maskers die genoemd zijn straks nog even op m'n gemak bekijken.
Tot zover onwijs bedankt allemaal :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:03

Ik heb die van Lemieux en daar sluit het klittenband over elkaar. Heb ook die van Shires met 2 klittenbanden gewoon enkel.
De 2 quarters hebben beiden om en het veulen zit ook aan beiden. Die van Lemieux krijgt hij niet los. Klittenband is zelfs voor mezelf soms worstelen........

We hebben ook Lycra, maar die vind ik met de tijd toch gaan lubberen. En er zit niks in om het op afstand van de ogen te houden, dus na het rollen kan het toch even er tegenaan zitten.

Was eigenlijk van plan de Rambo met ronde ding te bestellen, maar laatst viel me op dat de blonde shet minder vliegen etc aantrekt.
Dus ik wilde eigenlijk een witte of iig licht masker gaan zoeken.

Door het zwart zien ze goed. Laatst getest zelf, omdat mn merrie hem een aantal nachten op heeft gehad vanwege prut oog.

Lemieux is wel fijnste afgewerkt en gaas is al lichter dan de Shires.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:11

Ze maken dus ook speciale zonder gaas. Ga eens met ze in gesprek, heb ik ook gedaan, heel fijn en het heeft me goed geholpen. Hier moet t 24/7 om dus vandaar dat ik ook iets zocht wat goed zat.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:20

Diertjec schreef:
LuffB schreef:

Ik kan eventueel morgen een filmpje maken voor je zodat je de ogen goed kan bekijken en ik zal er dan een beetje tegenaan duwen enzo haha.
Bij het rollen zullen ze misschien iets induwen (zoals bij alles als het druk krijgt van zowel paardenhoofd als de grond) maar het springt altijd weer terug bij deze.
hier iig alvast foto's
Afbeelding
Afbeelding

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-22 14:37

xDenies schreef:
Ze maken dus ook speciale zonder gaas. Ga eens met ze in gesprek, heb ik ook gedaan, heel fijn en het heeft me goed geholpen. Hier moet t 24/7 om dus vandaar dat ik ook iets zocht wat goed zat.

Klinkt goed! Thanks voor de info!

LuffB schreef:
Diertjec schreef:

Ik kan eventueel morgen een filmpje maken voor je zodat je de ogen goed kan bekijken en ik zal er dan een beetje tegenaan duwen enzo haha.
Bij het rollen zullen ze misschien iets induwen (zoals bij alles als het druk krijgt van zowel paardenhoofd als de grond) maar het springt altijd weer terug bij deze.
hier iig alvast foto's
[ [url=m/0ZSiuT.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ubu8Dz.png]Afbeelding[/url] ]

Als je dat wilt doen, heel graag! Super fijn!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:41

Ine23 schreef:
Ik ben al een paar jaar erg tevreden van Cashel Crusader maskers. Je kan ze met en zonder oren kopen. Zonder oren blijft denk ik beter zitten tijdens het spelen. Na een paar jaar slijten ze wel en heb ik nu de oudste vervangen, maar dat hou je toch met alle maskers denk ik. De klittenband gaat ook naar binnen toe dicht, minder makkelijk los te maken door het speelmaatje.

Field relief maskers zijn overigens ook erg goed. Maar minder zacht, waardoor mijn oudste haflinger toch schuurplekjes kreeg aan de randen.

Ik heb er ook een van cashel en ben erg tevreden

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:51

Diertjec schreef:
suus_toes schreef:
Gehaald bij de EJ.

[ [url=m/BhKPE5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heeft ook van die klittenbandjes die makkelijk te pakken zijn, stalgenoot heeft deze. Voor de rest wel een hele mooie kap.
Thanks!

Ik heb deze ook, maar zeker geen makkelijk te pakken klitteband. Sluit hier super mooi aan :j

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-22 15:10

Muiz schreef:
Diertjec schreef:

Thanks!

Ik heb deze ook, maar zeker geen makkelijk te pakken klitteband. Sluit hier super mooi aan :j[/quote]
Ik zit wat beter te kijken nu, het is een Lemieux, ik dacht shires hahah.
Die laatste heeft minder handige klittenbandsluitingen. De Lemieux ziet er goed uit idd!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-22 08:11

Ik heb voor nu de 2 maskers van Lemieux besteld die hier getipt werden, hoop ze volgende week binnen te hebben. Ben benieuwd.

Het is hard nodig, want deze van weatherbeeta is bijna stuk }:0

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:21

ik zweer bij cashel, 1x de le mieux geprobeerd maar kreeg van t elastiek achter de oren een wond en vond t gaas veel minder doorkijkbaar ( cadhel heeft heel lichtgrijs gaas en mijne blijft zomers 24/7 om buiten)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:42

Diertjec schreef:
Ik heb voor nu de 2 maskers van Lemieux besteld die hier getipt werden, hoop ze volgende week binnen te hebben. Ben benieuwd.

Het is hard nodig, want deze van weatherbeeta is bijna stuk }:0

Ben wel benieuwd naar jou bevindingen..

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-22 09:23

Ik heb beide maskers binnen.
Het masker van Lycra (dus die strak om het hoofd zit) vond ik de ogen niet zo mooi van zitten, zaten toch vrij dicht tegen het oog aan. Ik laat hem even hangen, misschien dat de ogen dan toch nog wat gaan uitbollen.
Voor nu heeft ie het andere Lemieux masker om (zonder oren, zonder neusnetje). In eerste instantie vond ik het gaas toch nog wat te 'slap', maar toen ie eenmaal om was viel het me toch mee, omdat er een hele dikke naad zit, waardoor het goed van het oog wordt afgehouden.
Die laatste heeft ie vandaag om, ben benieuwd of ie hem straks nog om heeft als ik op stal kom :D