Ervaringen euroriding luxor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

enderdoggy

Ervaringen euroriding luxor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 18:44

Hoihoi!

Ik zit een beetje met een dilemma… Ik twijfel al een tijdje of ik een dressuur zadel erbij wil kopen. Momenteel heb ik een prestige Roma spring zadel waar ik enorm blij mee ben. Nu heb ik door mijn “spring angst” het springen op een laag pitje gezet en dressuur ik dus ook 4x per week met dat zadel. Ik merk dat ik het opzich prima vind, maar ik denk dat (ook met oog op houding etc) een dressuur zadel erbij fijn is. Ik weet dat houding ook grotendeels trainen is en dit doe ik ook, maar over het algemeen lijkt dressuren in een dressuur zadel me prettiger. Nu is een dressuur zadel aanschaffen voor mij (18 jarige student) best een uitgave, maar ik heb een tijdje gespaard.

Nu heb ik de kans om een euroriding luxor zadel over te kopen van een stal genoot je. Daarnaast komt mijn zadelmaker donderdag dus die zou hem dan gelijk kunnen passen. Ik ben alleen bang dat ik mijn spring zadel dan minder pak, en dat zou ik zonde vinden…

Wat zouden jullie doen? En heeft er iemand ervaringen met een euroriding luxor zadel?

pillow

Re: Ervaringen euroriding luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:28

Ik zou dan voor een veelzijdigheidszadel gaan Daar kun je beide kanten mee op. Ik heb een Euroriding Diamant gehad, die vond ik erg fijn. De luxor geen ervaring mee.

enderdoggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 22:49

pillow schreef:
Ik zou dan voor een veelzijdigheidszadel gaan Daar kun je beide kanten mee op. Ik heb een Euroriding Diamant gehad, die vond ik erg fijn. De luxor geen ervaring mee.

Ik wil mijn springzadel niet kwijt dus dat is overbodig :) hoe was de kwaliteit van euroriding?

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:58

Euroriding zijn goede zadels hoor, maar het belangrijkste is dat hij goed op je paard past én dat jij er goed op zit, dat is net zo belangrijk als het passen op je paard

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 23:06

Inmiddels bezig aan mijn 3e luxor (ivm net niet 100% lekker liggen op mijn nieuwe paard weer een “nieuwe” 2e hands aangeschaft)
Heerlijke zadels, blijven heel netjes, zitten geweldig!
Enige nadeel; je wil daarna geen ander zadel meer

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 23:53

De Jade en de Diamant gehad en vindt het hele fijne en goede zadels.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 00:15

Heb je zelf al op het zadel gezeten eigenlijk? Ik vind zelf de diamant van euroriding geweldig zitten, en titan kan ik dan weer helemaal niets mee, terwijl een ander erbij zweert, daarom zeg ik pasvorm voor je paard is belangrijk maar voor jezelf ook, als jij er niet lekker in zit of de combinatie klopt niet kan je je paard ook in de weg zitten terwijl het zadel zelf goed past...

enderdoggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 21:45

Maddy_Paola schreef:
Euroriding zijn goede zadels hoor, maar het belangrijkste is dat hij goed op je paard past én dat jij er goed op zit, dat is net zo belangrijk als het passen op je paard

Daar ben ik me bewust van, daarom probeer ik hem bij het passen gelijk uit :)

enderdoggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 21:46

Maddy_Paola schreef:
Heb je zelf al op het zadel gezeten eigenlijk? Ik vind zelf de diamant van euroriding geweldig zitten, en titan kan ik dan weer helemaal niets mee, terwijl een ander erbij zweert, daarom zeg ik pasvorm voor je paard is belangrijk maar voor jezelf ook, als jij er niet lekker in zit of de combinatie klopt niet kan je je paard ook in de weg zitten terwijl het zadel zelf goed past...

Nee, nog niet. Dit wil ik onder het passen uiteraard doen :)