Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dabo schreef:Ik ben ook fan. 100%
Heb alles van Biothane, hoofdstellen, halsters, teugels en ook lijnen.
Heb er inmiddels mijn werk van gemaakt...![]()
Zelf heb ik een Beta Biothane longeerlijn, met aan beide kanten een musketon, en op zo'n 40cm vanaf 1 van de musketons een ringetje, zodat ik een handvat kan maken.
Deze lijn kan ik ook gebruiken voor langelijnen werk.
Art_Ificious schreef:Interessant dit.
Mag ik hier even inbreken en een vraag stellen?
Kan biothane uitleuren zoals bv stijgbeugelriemen kunnen uitleuren, of wanneer een paard er ineens vandoor wil gaan aan de longe bv en er dus harde krachten ontstaan?
Ineke2 schreef:De lijn zoals ik hem heb is misschien niet zo handig als '2e' lijn, maar bv 2 lijnen met aan 1 kant een musketon, en aan de andere kant met een verbindingsstukje aan elkaar te zetten, dat zou prima werken. Dan heb je 2 losse lijnen, die je aan elkaar kunt zetten met bv een conway gespje, of een tussenstukje met 2 rolgespjes ofzo.Is dat ook te gebruiken voor met 2 lijnen longeren? Ik heb een dubbele longeerlijn voor pony’s in biothane ( minder lang) maarja ik heb nu maat paard nodig![]()
Mijn lijn heeft bij het gedeelte aan het bit een dun gedeelte zodat dat gemakkelijk glijd zodat je geen miscommunicatie krijgt.
Dabo schreef:Art_Ificious schreef:Interessant dit.
Mag ik hier even inbreken en een vraag stellen?
Kan biothane uitleuren zoals bv stijgbeugelriemen kunnen uitleuren, of wanneer een paard er ineens vandoor wil gaan aan de longe bv en er dus harde krachten ontstaan?
Biothane rekt niet uit, maar bij grote krachten kunnen de gaatjes wel uitscheuren, denk dat je dat bedoelt?Ineke2 schreef:De lijn zoals ik hem heb is misschien niet zo handig als '2e' lijn, maar bv 2 lijnen met aan 1 kant een musketon, en aan de andere kant met een verbindingsstukje aan elkaar te zetten, dat zou prima werken. Dan heb je 2 losse lijnen, die je aan elkaar kunt zetten met bv een conway gespje, of een tussenstukje met 2 rolgespjes ofzo.Is dat ook te gebruiken voor met 2 lijnen longeren? Ik heb een dubbele longeerlijn voor pony’s in biothane ( minder lang) maarja ik heb nu maat paard nodig![]()
Mijn lijn heeft bij het gedeelte aan het bit een dun gedeelte zodat dat gemakkelijk glijd zodat je geen miscommunicatie krijgt.
Dat met dat dunne gedeelte zodat je geen miscommunicatie krijgt snap ik niet helemaal? Hoe zit dat dan?
Slmt9 schreef:Ik gebruik ‘t idd ook als dubbele longe en lange teugel. Ook twee clipjes aan ‘t einde gemaakt. Gewoon zelf meters in verschillende kleuren gekocht en bevestigingen aan gemaakt.
Ik heb werkelijk nog nooit pijn gehad aan mn handen zoals een andere bokker omschreef? Ook geen problemen met dat het te glad is.
Ineke2 schreef:Ik zal er vrijdag of zaterdag een foto van maken en naar sturen. Als je dat kunt maken wil ik dat heel graag in maat paard