Welk vliegenmasker blijft zitten?

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Welk vliegenmasker blijft zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 07:42

Hallo allemaal,

Mijn pony moet een vliegenmasker op ivm de vele vliegen. Nu hebben wij een paard in de groep staan die alles aftrekt bij mijn pony. Halster masker alles ;(

Heeft iemand hier tips voor of een masker wat wel blijft zitten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 07:53

Als het paard alles bewust er af trekt, halsters en maskers, dan verwacht ik niet dat er iets is dat blijft zitten... zonder dat het gevaarlijk wordt dat je pony verstikt kan raken want dingen rond het hoofd moeten wel af kunnen natuurlijk als het beestje ergens aan vast komt te zitten.

Dan zou ik denken aan een graaskorf of anti-bijt kapje voor dat paard zodat hij zijn tanden er niet meer in kan zetten := Maarja dat zal de eigenaar van dat paard wel niet leuk vinden.

Ik heb overigens wel goede ervaringen met dit masker (maar dan zonder de oornetjes):
https://www.dochorse.nl/rambo-vliegenma ... gL9YPD_BwE

Daphneeeej

Re: Welk vliegenmasker blijft zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:04

Hier de lemieux armor shield de versie zonder oortjes. De pasvorm is heel fijn en er zit op verschillende plekken elastiek zodat het goed aangesloten om hoofd zit. Als je de goede maat kiest zit het mooi stevig om het hoofd. Bij mijn paard blijft die ondanks veel spelen perfect zitten.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:56

Ik heb ook zo'n paard in de kudde, zucht.
Nu heb ik een wheatherbeeta masker wat helemaal strak om het hoofd zit met twee grote gazen ogen. Doordat het aansluit heeft de weidegenoot weinig grip. Meestal blijft hij wel zitten.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 10:00

mrie schreef:
Ik heb ook zo'n paard in de kudde, zucht.
Nu heb ik een wheatherbeeta masker wat helemaal strak om het hoofd zit met twee grote gazen ogen. Doordat het aansluit heeft de weidegenoot weinig grip. Meestal blijft hij wel zitten.

Deze toevallig gekocht en omgedaan gisteren. Heeft al 2 x afgelegen...

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 10:01

Ik kom op facebook wel eens vaker een advertentie tegen van een soort balsem wat ook de vliegen weg zouden houden. Volgens mij staat er een kleine pony op de advertentie. Weet iemand hoe dat heet en of dat werkt?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:10

Ik heb wel eens zoiets gebruikt. Het werkt, maar ik vind een vliegenmasker beter werken.
Zou Cribox halen en het erop spuiten. Wel regelmatig opnieuw sprayen want het verliest zijn werking na een paar dagen.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:24

Hier in de kudde ook zo een handigert........ Die graag alles bij iedereen eraf haalt.
Heb een schimmel die moet een masker op. Vorig jaar neus en ogen behoorlijk verbrand. Gebruik nu de Les Mieux masker. Is ook UV werend. Deze gaat niet vaak af.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:25

Daphneeeej schreef:
Hier de lemieux armor shield de versie zonder oortjes. De pasvorm is heel fijn en er zit op verschillende plekken elastiek zodat het goed aangesloten om hoofd zit. Als je de goede maat kiest zit het mooi stevig om het hoofd. Bij mijn paard blijft die ondanks veel spelen perfect zitten.

Hier net zo. Topding.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:30

BrankaZ schreef:
Ik heb wel eens zoiets gebruikt. Het werkt, maar ik vind een vliegenmasker beter werken.
Zou Cribox halen en het erop spuiten. Wel regelmatig opnieuw sprayen want het verliest zijn werking na een paar dagen.

Dat spul zou ik niet bij z’n hoofd willen hebben.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 10:37

Cribox bij het hoofd lijkt me ook niet zn strak plan. Heb het overigens vorig jaar bij mijn dekens ook op kunnen sprayen, daar beet het zelfde paard ook doorheen helaas

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 11:53

Ik heb het niet over op het hoofd spuiten, maar op het masker. Je kan het masker insprayen voor je het omdoet. Dat hoeft niet in de buurt van het paard te gebeuren.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 11:59

Ik denk niet dat het werkt. Vorige jaar deed de zelfde dader ook mijn dekens slopen met anti bijt of cribox erop :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:04

Cashel

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:21

Popstra schreef:
Cashel

_/-\o_ _/-\o_

Ik heb denk ik alle maskers al gehad van Lemieux tot Weatherbeeta en alles wat er tussen in zit maar alleen Cashel (zonder oren) blijft zitten

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 16:32

Beau_Myrthe schreef:
Popstra schreef:
Cashel

_/-\o_ _/-\o_

Ik heb denk ik alle maskers al gehad van Lemieux tot Weatherbeeta en alles wat er tussen in zit maar alleen Cashel (zonder oren) blijft zitten

Ook met een paard die veel speelt en alles af trekt?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:39

Ik gebruik de lycra maskers van Forhorses en Premier Equine. De eerste ging een seizoen mee, maar lubberde erg uit. Met losse neusflap bleef hij opzitten, maar vond ik de neusflap ergens op de track (spelende kudde).
De tweede had binnen 1 week 2 gaten :+ vandaag gerepareerd, maar weinig vertrouwen in. Gaas staat wel mooi ver van de ogen.

Mijn paard schuurt alle andere soorten eraf. Lycra niet, maar is in mijn ervaring dus niet stevig.

Ik heb de cashel op mn lijstje en door dit topic de van le mieux ook.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:40

Ik heb oa Shires en Lemieux en de lycra van PC.

Merrie loopt met veulen en die trekt van de shires de sliertjes. De Lemieux krijgt hij niet af, vanwege dubbele sluiting. Daar zou ik dan vooral naar kijken.
Maar zo mooi als alles aansluit, hebben ze na het rollen weleens 3 oren of mist er een masker.

Mijn ruin heeft zelf een masker om en laat het met rust, maar zet ik een paard vast, maakt hij ook alle knopen los. Hij kan ook deuren openen, dus tja.........Sommigen zoeken wel iets.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:42

Yenni schreef:
Beau_Myrthe schreef:

Mijn paard haalt zelf alles eraf en de cashel blijft het beste zitten. Ik heb nu een maat kleiner gekocht dan voorheen en deze heeft hij nog niet zelf afgedaan. Soms zijn wel zijn oren uit de gaten.
Afbeelding
Deze is het, mét oor eruit en toch zit het nog goed.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:25

Wij hebben ook een masker/halstertrekker in de groep, en sinds week of 3 heeft 1 van de pony’s deze op:

https://www.kramer.nl/NIEUW/Paard/Vlieg ... egenmasker

Tot nu toe een groot succes. Hij kan nl geen grip krijgen op dit masker (vaak beginnen ze bij het klittenbandje :D ) Heeft nog geen 1x afgelegen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 17:26

Marrit13 schreef:
Wij hebben ook een masker/halstertrekker in de groep, en sinds week of 3 heeft 1 van de pony’s deze op:

https://www.kramer.nl/NIEUW/Paard/Vlieg ... egenmasker

Tot nu toe een groot succes. Hij kan nl geen grip krijgen op dit masker (vaak beginnen ze bij het klittenbandje :D ) Heeft nog geen 1x afgelegen.

Dat dacht ik ook alleen mijn masker ligt in de wei zoals ik hem om doe met alles netjes op de plek

mystery3434

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:41

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:27

Yenni schreef:
Beau_Myrthe schreef:

_/-\o_ _/-\o_

De mijne is de grootste hoedini, die krijgt alles af.
Ik heb wel even moeten zoeken naar hoe “strak” / welke maat ik precies moest hebben maar deze ligt echt nooit in het land.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:02

Ik heb eentje van horsegear! ik vind hem heel fijn !! Ik heb soms ook wel duurdere merken geprobeerd, maar deze tipt zelfs aan de rest, en heb ik nu al voor het 3e seizoen heel :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:14

Mijn tip is; bij af doen en opruimen, klittenband weer sluiten. Zowel bij mn maskers als voorheen beenbeschermers is ons klittenband altijd heel goed en sterk gebleven door ze te sluiten na gebruik.