Zadel beveiligen.

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerardyolo
Berichten: 298
Geregistreerd: 24-11-21

Zadel beveiligen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 01:11

Ik heb net een nieuw maatzadel gekocht.
Omdat dit zadel best wel duur was wil ik het graag goed tegen diefstal beveiligen.

Ik dacht zelf al aan een zadelslot. maar ik heb een houten kast met een achterwand van 2cm dik. Dus mocht iemand hem heen graag willen dan kan dit gewoon af gezaagd worden.

Verder sluit ik mijn kast ook af met een hangslotje.

Mijn paard staat op pension buiten de bebouwde kom, en de stallen zijn overdag (en soms savonds) altijd open. Er is ook geen toezicht op dus better be safe than sorry.

Alvast bedankt!

xPabloBokt

Berichten: 9794
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Zadel beveiligen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 05:05

Ik denk dat de enige echte veilige oplossing is dat je het zadel mee naar huis neemt..

Dispar_Vulgo

Berichten: 3010
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 07:03

Een ijzeren zadelkast is dan iets veiliger, maar als je beiden afsluit met een hangslotje, dan knippen/breken ze die zo open.
Kost echt geen enkele moeite (gebeurt hier vaak dat mensen sleutels kwijt zijn :+ )

Heb je het zadel verzekerd? Dan kan je nog kijken welke eisen de verzekeraar stelt.

dresjoepie

Berichten: 2543
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:27


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:21

xPabloBokt schreef:
Ik denk dat de enige echte veilige oplossing is dat je het zadel mee naar huis neemt..

Mwah dat ligt er ook aan waar je woont. Er zijn ook nog steeds mega veel diefstallen in woningen.

Gerardyolo
Berichten: 298
Geregistreerd: 24-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 10:03

xPabloBokt schreef:
Ik denk dat de enige echte veilige oplossing is dat je het zadel mee naar huis neemt..


Dat is helaas niet mogelijk… heb zelf (nog) geen rijbewijs, op de fiets meenemen lijkt me ook niet super veilig



dresjoepie schreef:

Bedankt! Ik ga er naar kijken!
Dispar_Vulgo schreef:
Een ijzeren zadelkast is dan iets veiliger, maar als je beiden afsluit met een hangslotje, dan knippen/breken ze die zo open.
Kost echt geen enkele moeite (gebeurt hier vaak dat mensen sleutels kwijt zijn :+ )

Heb je het zadel verzekerd? Dan kan je nog kijken welke eisen de verzekeraar stelt.


We hebben het zadel wel gemeld bij de verzekering, deze valt onder de inboedel buitenhuis. Mijn sloten voldoen aan de verzekerings eis.

Tis meer dat ik niet zonder zadel wil komen te zitten.
Mijn zadel is op maat gemaakt, en de levertijden voor die dingen zijn nou eenmaal gigantisch lang…

DuoPenotti

Berichten: 33686
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Zadel beveiligen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:10

Je kunt je zadel meen ik ook laten chippen met gps.
https://e-finder.com/gps-paardensport

Geen ervaring verder mee hoor maar misschien is het wat om hier info op te vragen.
Als je dan al een sticker op de duur plakt helpt dat misschien ook wel al preventief.

knollentuin
Berichten: 10565
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:13

Gerardyolo schreef:
xPabloBokt schreef:
Ik denk dat de enige echte veilige oplossing is dat je het zadel mee naar huis neemt..


Dat is helaas niet mogelijk… heb zelf (nog) geen rijbewijs, op de fiets meenemen lijkt me ook niet super veilig



dresjoepie schreef:

Bedankt! Ik ga er naar kijken!
Dispar_Vulgo schreef:
Een ijzeren zadelkast is dan iets veiliger, maar als je beiden afsluit met een hangslotje, dan knippen/breken ze die zo open.
Kost echt geen enkele moeite (gebeurt hier vaak dat mensen sleutels kwijt zijn :+ )

Heb je het zadel verzekerd? Dan kan je nog kijken welke eisen de verzekeraar stelt.


We hebben het zadel wel gemeld bij de verzekering, deze valt onder de inboedel buitenhuis. Mijn sloten voldoen aan de verzekerings eis.

Tis meer dat ik niet zonder zadel wil komen te zitten.
Mijn zadel is op maat gemaakt, en de levertijden voor die dingen zijn nou eenmaal gigantisch lang…

Ja dat probleem heeft iedereen .
Goed afgesloten opbergen is het enig e wat je kan doen

Dispar_Vulgo

Berichten: 3010
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:33

dresjoepie schreef:


Dit ziet er handig uit en betaalbaar!
Jammer dat het hangslot geen cijferslot heeft, anders had ik die direct besteld!

De mini heeft wel cijferslot, maar 60cm kabel is wel erg kort om meerdere zadels vast te maken.

speurneusc

Berichten: 5595
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 15:41

Dispar_Vulgo schreef:
dresjoepie schreef:


Dit ziet er handig uit en betaalbaar!
Jammer dat het hangslot geen cijferslot heeft, anders had ik die direct besteld!

De mini heeft wel cijferslot, maar 60cm kabel is wel erg kort om meerdere zadels vast te maken.


cijfersloten zijn in het algemeen onveiliger, er kunnen minicamera's zijn die kunnen filmen wat het cijfer is, de mogelijkheden van de cijfercodes zijn ook niet oneindig, en men kan vrij simpel met app een cijferreeks uit laten rekenen wat de combinatie is...

een gewoon hangslotje heb je met een mes ertussen zo open, de ronde cilinder sloten wat men zeer veilig noemt heb je met wat handigheid ook zo open. (fietsen/brommer diefstal staat op nr1 van de gestolen goederen zowat altijd beveiligd met dit soort sloten)

zadel op de fiets meenemen zijn ook mouwen aan te passen, doggyrides (aanhangwagente voor fiets) zadelsteunen etc.

Tazzey
Berichten: 9888
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Zadel beveiligen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:38

Mee naar huis nemen is de meest veilige optie. Cijfersloten zijn niet veilig, maar veruit de meeste hangsloten ook niet. Ik heb altijd een haarspeldje en een haakje in mijn tas zitten want ik vergeet nogal eens wat sleutels. Daar krijg ik tot nu toe vrijwel alles mee open, ook het zadelslot van een vriendin die haar sleutel verloren was. Volgens de fabrikant en verkoper pertinent niet te kraken. Binnen 3 minuten was hij open zonder schade. Het is dus vooral schijnveiligheid.

Ik nam mijn zadel altijd mee naar huis, als ik met de auto ging was dat natuurlijk simpel, maar ook op de fiets was het altijd prima te doen. Gewoon over het stuur hangen.

DubbelFun

Berichten: 89896
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:43


Mistie
Berichten: 977
Geregistreerd: 17-03-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Zadel beveiligen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:17

Misschien is er iets handigs te maken voor achterop de fiets,een zadel steun geklemd op je bagagedrager. Of idd een doggyride/kinder fietskar.

Nienkje_H

Berichten: 455
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:23

Ik heb dus deze, een bulldog slot. Zelf hoop en verwacht ik dat dit dieven afschrikt (en niet alleen afschrikt, ook vnl enorm gaat frustreren mochten ze het onzalige plan opvatten om mijn fijne zadel te jatten).
Maar ik weet niet of je deze in je houten kast kan verankeren. Ik heb het door de kast aan de buitenmuur gemaakt (was ook zo met de gewone zadelsteun).

Ik heb hem voor mijn op maat gemaakte dressuur zadel en een voor het springzadel van mijn dochter. Past allebei prima.
Geen idee waarom ze erbij zetten dat het niet past voor Dressage saddles.

Ik had hem wel vòòr de brexit gekocht (anticiperend op de oliebol die daarna zou komen).

Kost een paar centen, en gedoe, maar een topper.
https://www.bulldogsecure.com/view/bull ... racket/155

Benfan

Berichten: 4019
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Zadel beveiligen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:43

Wat je ook aan je kast hangt, als ze hem willen nemen ze hem mee. Ze gaan niet door de achterwand van je kast zagen, maar zetten gewoon een breekijzer in. Zeker omdat je kast 'gewoon' van hout is.