western zadel ijslander

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandert

western zadel ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 14:28

duss... ik weet niet of het mogelijk is maar ik wilde toch even vragen. Kennen jullie een goede western zadel voor een ijslander? pony is 134 cm, en heeft een korte rug. ik rij nu met een 17 inch ijslander zadel van topreiter en dat is eigenlijk het grootst dat op haar zou passen. Zoals jullie wellicht weten moeten ijslanders meer plek hebben bij de schouders, dus het zadel iets verder naar achteren. Pony heeft ook een lage schoft en redelijk platte/ronde rug, dus het liefst een zadel wat je een beetje aan kan passen.. ik zelf ben niet heel groot dus of ik er in pas is niet een probleem. het liefst ook niet boven de 1000 euro maar snap wel dat ze vaak duurder zijn

sevke

Re: western zadel ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:39

Ik heb een westernzadel gehad voor mijn IJs. Een Pool's zadel, roundskirt XXfull quarter en dat paste wel op een stevige, tonnetjeronde IJs zonder schoft van 1.32.
Maar ben toch terug gegaan naar mijn Prydi zadel, dat ligt toch nog net iets beter.

ijslandert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 14:44

sevke schreef:
Ik heb een westernzadel gehad voor mijn IJs. Een Pool's zadel, roundskirt XXfull quarter en dat paste wel op een stevige, tonnetjeronde IJs zonder schoft van 1.32.
Maar ben toch terug gegaan naar mijn Prydi zadel, dat ligt toch nog net iets beter.

heel erg bedankt! ik ga kijken

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 15:27

Je zou eens kunnen kijken naar Franco C zadels, zij hebben veel trail, stock en western zadels die kort zijn en veel schoudervrijheid geven doordat ze zo compact zijn, daarnaast zijn ze ook een heel stuk lichter dan het gemiddelde westernzadel. Rij nu al langere tijd 2 paarden die Franco zadels hebben (de renegade en normandy) en vind ze echt top, zowel voor lange afstanden als bakwerk. Beide zadels waren ook aan te passen door dunnere of dikkere inlages/kussens aan de onderkant.
https://www.franco-c.com/

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 15:35

Zijn die Franco zadels ook in Nederland te vinden?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 15:47

Zo uit mijn hoofd weet ik dat Country Mill ze wel eens heeft en Alexandra van Green Distance.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:11

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:41

Ik heb al vaker westernzadels op IJslanders aangemeten. Ik heb de Freemax western zadels, maar Silverado is nog een stuk korter. Beide boomloos.

Oh ja, een van mijn paarden is een IJslander, dus ervaring met dit ras is aanwezig :-D

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:19

Hier een Silverado x-kurz die prima op mijn ijslander past een van de kortste western zadels die ik kon vinden.
Je hebt ook nog de Deuber quantum western die heel kort is, maar die heeft ook een minder gezellig prijskaartje.