grasmasker en wondjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pinkie87

grasmasker en wondjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-22 22:47

hoi,

ik ben opzoek naar de gouden tip!

mijn vosse merrie heeft echt grasmasker nodig, nu dacht ik dan doe ik het goed en koop ik een greenguard maar ook hier wondjes onder der kaak :(

hebben er hier mensen tips wat ik beste tegen kan doen. nu staat er op planning om er washandje of iets vast te maken.

alvast bedacht voor het mee denken

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

goldyc

Re: grasmasker en wondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:50

Een groooooote maat kopen. Ik heb een Arabier die maat pony halster draagt, en dan zit de neusriem vaak nog minstens halverwege, soms tot op het laatste gaatje. Smal neusje dus. Ze draagt een graasmasker laat full (dat van Harry’s horse met de neusgatuisparingen). Van kleinere maten kreeg ze wondjes, ook al zaten die haar in theorie goed. Van deze geen wondjes.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 00:02

Ik denk dat die van jou misschien te klein is. Veter paste jouw grasmasker net aan. Ik heb een maatje groter gekocht en van dat zelfklevend tape (vetstrap) op de schurende delen gedaan. Nu heeft hij hem probleemloos 24/7 op

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 00:08

Sowieso iedere dag insmeren met een flinke laag Sudocrem.

"Be humble on the horse's back, it's THEIR body" - Lockie Phillips <Emotional Horsemanship>
- als we allemaal hetzelfde denken, wordt er weinig nagedacht -
- je gaat het pas zien als je het door hebt - J. Cruijff

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 00:11

Afbeelding

Ik heb er zelf een bontje opgeplakt

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 05:37

pinkie87 schreef:
hoi,

mijn vosse merrie heeft echt grasmasker nodig, nu dacht ik dan doe ik het goed en koop ik een greenguard maar ook hier wondjes onder der kaak :(

hebben er hier mensen tips wat ik beste tegen kan doen. nu staat er op planning om er washandje of iets vast te maken.

Greenguard aan de binnenkant waar het schuurt (dus bij de kin) afplakken met ducktape.

<3 /3 Zazou /3 <3

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 06:36

Prince schreef:
pinkie87 schreef:
hoi,

Greenguard aan de binnenkant waar het schuurt (dus bij de kin) afplakken met ducktape.

Werkte hier niet. Was gevalletje eelt kweken. :(:)

Doe wel en zie niet om

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:13

goldyc schreef:
Een groooooote maat kopen. Ik heb een Arabier die maat pony halster draagt, en dan zit de neusriem vaak nog minstens halverwege, soms tot op het laatste gaatje. Smal neusje dus. Ze draagt een graasmasker laat full (dat van Harry’s horse met de neusgatuisparingen). Van kleinere maten kreeg ze wondjes, ook al zaten die haar in theorie goed. Van deze geen wondjes.

Precies dezelfde ervaring hier.
In theorie goed maar wondjes.
Graasmasker met een maat waarvan je denkt echt te groot. Geen wondjes meer.

Helaas is er van model Harry's horse geen XXfull meer. Voorheen wel.
En daar baal ik enorm van.

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:49

Van stalgenoten weet ik niet anders dan dat ze de Greenguard afplakten en met bontjes bezig waren i.v.m. schuurplekjes.
Alternatief is misschien de Thinline? In dit topic zijn de reacties heel positief daarover.
[HAR] welk graasmasker?

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:04

Skessa wat een luchtig masker. Welke is dat?

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:07

Thinline! Die zit fijn, schuurt niet, moest alleen bij het halster zelf wat bontjes doen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:35

Heb dit masker ook gehad. Vond het erg fijn vanwege de grote neusgaten. Wel zo’n bontjes set gekocht en dat kan je op de gevoelige plekken eromheen frutten.
Let er wel op dat bij meerdere uren grazen per dag het glazuur van de voortanden kan gaan slijten…

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:55

Na meerdere wondjes en schade aan de tanden gebruik ik de Greenguard niet meer. Er zijn zoveel alternatieven die minder irritatie aan mijn paard geven. Greenguard deed hij ook continue zelf af. Ik heb nu een Thinline en zou niet anders meer willen.

Ruiter in Balans - ruiterfitness in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:09

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:10

In plaats van bontjes kun je ductape proberen.
Dat is zo glad dat het daardoor ook niet schuurt, en het wordt niet zo snel flutsig en vies als bontjes.
Werkte, toen ik jaren terug noodgedwongen een grasmasker (green guard) moest gebruiken, heel goed!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:00

Castellon schreef:
In plaats van bontjes kun je ductape proberen.
Dat is zo glad dat het daardoor ook niet schuurt, en het wordt niet zo snel flutsig en vies als bontjes.
Werkte, toen ik jaren terug noodgedwongen een grasmasker (green guard) moest gebruiken, heel goed!

Oeh goed dat ik dit lees! Bontjes worden hier van het halster afgetrokken door de kudde genootjes... Ik ga dan het halster maar eens volplakken met ducktape!

Sterlyn B+10~L1+10~L2+11~0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/
Gebruik EJXFLEUR op https://www.ej.nl voor 10% korting

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:01

Prince schreef:

Inderdaad het proberen waard!
Ik plakte ook altijd het rooster onder de kin helemaal dicht met ducktape, zodat dat glijd ipv schuurt.
Nog aan tijdje hebben ze inderdaad wel eelt gekweekt en is dat afplakken niet meer nodig :')

Wel goed om regelmatig de voortanden van je paard te controleren. Bij sommige paarden slijten die harder door een graasmasker.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:08

De green guard heb ik om die reden niet.
Bij de andere maskers hier gelukkig geen tandschade.
Maar zeker iets om te controleren :j

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-22 20:43

ik neem alles even mee! thx ;)

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 00:39

Hier met de gewone graasmaskers ook wondjes. binnen enkele uren liggen ze open. Ik heb 2 paarden met een flinke neus. de XL is eigenlijk nog krap.

Voor 1 van de 2 heb ik de Thinline gekocht en deze bevalt heel erg goed. Nog wel wat schuurplekjes, maar dat komt eerder van het halster waar ik hem aan bevestigd heb denk ik (vrij ruim halster en kan het masker nog wat anders vastzetten) Voor mijn andere paardje nu ook de thinline besteld, hoop deze as week binnen te krijgen. Dan ga ik knutselen om ze aan de anatomisch en bont onderlegde halsters van Kramer te bevestigen (zonder masker met deze halsters geen schuurplekken! )

De Thinline heeft als voordeel dat hij flexibel is, geeft geen tandschade en ook geen wondjes. daarnaast is hij redelijk ruim verstelbaar.
Nadeel is wel dat sommige paarden slim aan de zijkant er langs weten te eten, vaak zou dit op te lossen zijn met andere bevestiging (en in mijn geval hoop ik ook een ander halster)

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie