Ik heb even rond gespeurd maar niet het antwoord gevonden op mijn vraag, vandaar dit topic.
Met springen gebruik ik dalmar cross beschermers. Deze had ik al in het begin aangeschaft voor mijn vorige paard, dus heb ze al heel erg lang en ze zijn inmiddels wel aan hun pensioen toe. De binnenkant is op sommige plekken kapot helaas.
Kan alleen nog niet echt vergelijkbare vinden. Wat ik fijn vindt aan de dalmars is dat ze ook een carbon plaat hebben aan de voorzijde van het been. Wat ik minder fijn vindt is dat ze vanbinnen hard zijn. Mijn paard krijgt daar toch wat schuurplekjes van.
Hierom heb ik dus nog niet dezelfde gekocht als vervanging. Ik wil kijken of er fijnere alternatieven op de markt zijn gekomen in de tussentijd. Ik zie veel producten voorbij komen alleen is het me niet altijd duidelijk of ze zo'n carbon plaat ook aan de voorzijde van de beschermer hebben zitten.
Ik gebruik ze alleen met springen (lessen en wedstrijden), en ik heb sporadisch een crosslesje.
Weten jullie fijne beschermers die zacht zijn van binnen, goed ventileren en die zowel de voorzijde als de achterzijde van het voorbeen beschermt?
Alvast bedankt namens Piet