In de hoop dat iemand m'n probleem herkent en ideeën heeft; richt ik me met mijn probleem tot jullie

Even situatieschets: ik kan geen metalen beugels verdragen omdat ik met een plaat en schroef in m'n enkel zit en ik het gevoel afschuwelijk vind als ik daarmee tegen een metalen stijgbeugel aanstoot.
Jaren met de brede composit beugels gereden, die voor mij prima zijn qua gewicht.
Maar na aankoop nieuw bruin zadel (ipv zwart ervoor) wilde ik ook bijpassende stijgbeugels. Ondertussen rij ik al aantal maand met de BR Aerotech beugels; waarmee ik tot voor kort wel graag reed.
Maar sinds mijn paardje onlangs van stalling is verhuisd, is ie opmerkelijk feller in het rijden dan ervoor. Op zich geen probleem want hij is braaf, maar ik voel dat het lage gewicht van de beugels me soms wat onzeker maakt.
Liefst zou ik deze beugels houden, dus heb ik al nagedacht hoe ik deze een beetje zou kunnen verzwaren. Jammer genoeg zonder resultaat tot nu toe. Dus als iemand ideeën heeft, zijn die heel erg welkom!

Alvast bedankt!