Welke springschoenen zoek ik

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmmyAJ

Berichten: 112
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Welke springschoenen zoek ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-22 22:05

Zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar de ultieme springschoenen voor mijn pony, een kruising arabier van 1,49m groot. Hij heeft geen ijzers.

Ik heb de afgelopen 1,5 jaar al veel verschillende geprobeerd maar allemaal passen ze net niet. Ik gebruik ze wel maar door de slechtere pasvorm zijn ze ook sneller kapot.

Ik ben best bereid om geld uit te geven eraan maar dan moet ik wel weten dat ze goed passen.

Om jullie een idee te geven welke problemen ik heb, zal ik aangeven welke springschoenen ik al gehad heb en wat er mis is.

https://www.agradi.nl/covalliero-spring ... t-pony.htm
Maar pony paste qua lengte aan de achterkant prima maar qua omvang bovenaan moeilijk te sluiten. Hierdoor draaide de springschoenen regelmatig om

https://www.agradi.nl/covalliero-spring ... rt-cob.htm
Maat cob past aan de bovenkant perfect maar is te lang aan de achterkant waardoor mijn pony erop stond. Springschoenen draaide niet maar versleten natuurlijk extreem. Toen hij voor 3 maanden ijzers had paste deze perfect.

https://www.agradi.nl/harrys-horse-spri ... wart-s.htm
Deze paste qua lengte perfect maar waren qua omvang veelste groot waardoor ze veel omdraaien

https://www.agradi.nl/harrys-horse-spri ... wart-s.htm
Deze heb ik in het zwart en zilver. Omvang is prima maar de achterkant is net te kort. Ook draaien deze regelmatig om.

Wie heeft de perfecte tip voor springschoenen die qua omvang perfect passen en niet te kort maar ook niet te lang zijn. Maximale lengte is 11cm. Iets met antidraaiknop zou mooi meegenomen zijn. Graag zou ik een bontrand eraan willen maat dit is geen must.

Alvast heel erg bedankt.

rien10
Berichten: 15812
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Welke springschoenen zoek ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:22


Thirza

Berichten: 9289
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Welke springschoenen zoek ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:37

De mijne eet ze op zeg ik altijd maar omdat ze zo snel slijten. Hij wordt bewust op een bepaalde manier neer gezet door de smid (in overleg met DA) waardoor hij zijn kroonrand schuurt aan elkaar.

En deze houden het gewoon al 6 maanden vol ik kan ze dus echt aanraden, draaien bij mij ook niet. Als ik ze ooit in het bruin tegen kom ben ik helemaal gelukkig.

https://www.agradi.nl/harrys-horse-spri ... wart-l.htm

pillow
Berichten: 7917
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:45


snorkel1986

Berichten: 3168
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Welke springschoenen zoek ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 23:15

Wat is de reden dat hij springsckoenen aan moet.. Dat kan veel uitmaken.. En anders die echte flapjes dingen op maat te maken ( knippen en gaatjes er bij misschien) of met die perfecte na de schoenmaker.. cm er af en x extra door stikken en klaar

rien10
Berichten: 15812
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 23:28


MyWup

Berichten: 2541
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 00:41

rien10 schreef:
Even beter lezen.

Citaat:
Help me Ff. Wat lees ik niet?


Ze zoekt springschoenen, dit zijn hoefschoenen

Daphneeeej

Berichten: 3021
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 06:06

MyWup schreef:
rien10 schreef:
Even beter lezen.

Citaat:
Help me Ff. Wat lees ik niet?


Ze zoekt springschoenen, dit zijn hoefschoenen


Als je goed kijkt zijn dit wel soort springschoenen. Ik denk dat de vertaling van de website uit engels beetje krom is geweest.

rien10
Berichten: 15812
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:23

MyWup schreef:
rien10 schreef:
Even beter lezen.

Citaat:
Help me Ff. Wat lees ik niet?


Ze zoekt springschoenen, dit zijn hoefschoenen

Nee. Dit zijn springschoenen. Even beter het product bekijken.

Hannanas
Berichten: 13341
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke springschoenen zoek ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:34

Die gel springschoenen lijken mij ideaal!

rien10
Berichten: 15812
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:36

Hannanas schreef:
Die gel springschoenen lijken mij ideaal!

Ik heb ze, ze beschermen de hoef erg goed.

egnie

Berichten: 2379
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Welke springschoenen zoek ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:00

Ik ben ook wel benieuwd waarom TS ze gebruikt. Er zitten geen ijzers onder dus ik vermoed dat ze de hoefballen wil beschermen. Daar hebben ze hoefbalbeschermers voor. Zijn vaak korter dan normale springschoenen. Ik heb ze van Divoza merk pagony. Staan onder de noemer springschoen. Ze draaien wel bij mij, maar ik vind dat niet hinderlijk.

pluisje88

Berichten: 8309
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:40

egnie schreef:
Ik ben ook wel benieuwd waarom TS ze gebruikt. Er zitten geen ijzers onder dus ik vermoed dat ze de hoefballen wil beschermen. Daar hebben ze hoefbalbeschermers voor. Zijn vaak korter dan normale springschoenen. Ik heb ze van Divoza merk pagony. Staan onder de noemer springschoen. Ze draaien wel bij mij, maar ik vind dat niet hinderlijk.


Interessant. Heb je een linkje wat je bedoelt? Om deze reden gebruik ik idd springschoenen. Ik gebruik de arma van rubber met de fleecerand. Deze blijven beter zitten dan alle andere duurdere merken dat ik heb geprobeerd

EmmyAJ

Berichten: 112
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 08:42

Dankjewel voor de goede tips.

Even een extra uitleg waarom ik springschoenen gebruik aangezien meerdere van jullie dat vragen. Zoals egnie al aangeeft idd om z’n hoefballen te beschermen. Hij is erg compact gebouwd en komt met z’n achterbenen erg ver naar voren waardoor hij z’n eigen voorbenen nogal eens raakt.

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:14

Thirza schreef:
De mijne eet ze op zeg ik altijd maar omdat ze zo snel slijten. Hij wordt bewust op een bepaalde manier neer gezet door de smid (in overleg met DA) waardoor hij zijn kroonrand schuurt aan elkaar.

En deze houden het gewoon al 6 maanden vol ik kan ze dus echt aanraden, draaien bij mij ook niet. Als ik ze ooit in het bruin tegen kom ben ik helemaal gelukkig.

https://www.agradi.nl/harrys-horse-spri ... wart-l.htm


Deze kan ik je ook 100% aanraden. Mijn paard kreeg alles af behalve deze. Nooit schuurplekken van gekregen ook. Ik had wel meer dan 1 paar zodat ik ze regelmatig kon wassen en hij droge om kon.

egnie

Berichten: 2379
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:56

pluisje88 schreef:
egnie schreef:
Ik ben ook wel benieuwd waarom TS ze gebruikt. Er zitten geen ijzers onder dus ik vermoed dat ze de hoefballen wil beschermen. Daar hebben ze hoefbalbeschermers voor. Zijn vaak korter dan normale springschoenen. Ik heb ze van Divoza merk pagony. Staan onder de noemer springschoen. Ze draaien wel bij mij, maar ik vind dat niet hinderlijk.


Interessant. Heb je een linkje wat je bedoelt? Om deze reden gebruik ik idd springschoenen. Ik gebruik de arma van rubber met de fleecerand. Deze blijven beter zitten dan alle andere duurdere merken dat ik heb geprobeerd


https://www.divoza.com/media/catalog/pr ... 11-a_1.jpg

Deze heb ik. Mijn ervaring is dat ze korter vallen de normale springschoenen. Ze kunnen tegen een stootje. De mijne tikte en schuurde in het begin flink, maar zijn nog steeds heel.

EmmyAJ

Berichten: 112
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 09:37


Myca

Berichten: 6273
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Welke springschoenen zoek ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:15


Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Welke springschoenen zoek ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:07


ziyadah
Berichten: 634
Geregistreerd: 06-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:24

Pancake93 schreef:
Ik heb nog een paar oude van Eskadron liggen. Ze zijn niet meer de mooiste maar wel onverwoestbaar
Niet voor niks wordn ze nog steeds gemaakt.

Mischien is dit iets voor je "springschoen-eter "?


https://www.ej.nl/springschoenen-eskadr ... ringschoen


Deze heb ik ook ! blijven zelfs bij mijn sloper heel :p Volgensmij hebben ze nog een actie lopen bij ej *\o/*