Wintec zadelboommeter

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BillyJ

Wintec zadelboommeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 16:41

Ik weet niet of ik hier de vraag mag stellen, maar, is er toevallig iemand in BE die de zadelboommeter heeft voor de bomen van wintec en die deze even wil uitlenen?

Edit;; als iemand een goede fitter kent in Belgie (vlaams brabant) is dat eventueel ook een optie, maar kan het niet zo direct vinden.

Ik heb nu een verzorgpaard en wil graag mijn oude zadel hergebruiken.
Deze past goed op het feit na dat de huidige boom toch wel 1 a 2 maten te ruim is.
Zadel is bij de zadelmaker nu om de singelstoten te vervangen, maar deze meet geen zadels aan. Omdat het zadel verder ok ligt, en het vooral een kwestie van de boom is, raadde hij aan om eens te kijken met een pas set van wintec om te boommaat te bepalen, deze dan te verwisselen en te kijken of het zadel dan helemaal geschikt is.

Anders komt er alsnog een ander zadel, maar dit zou een leuke oplossing zijn omdat mijn eigen zadel hier anders toch maar ligt ...
Huidige westernzadel van paardlief ligt zowieso voor geen meter meer en word dus niet gebruikt.
Aan de hand wandelen en 5min met de BBP is leuk maar een zadel toch net wat fijner :+
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 13-06-22 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Re: Wintec zadelboommeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:46

Mocht je dat niet vinden, heb ik er wel nog een te koop. :+

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:51

Van waar ben je? Ik heb de boommeter thuis, alsook alle bomen. Pas wel op, want die bomen vallen enkel "binnen de marge" van de meter. Heb je een rode die smal valt bijvoorbeeld is die quasi gelijk aan een blauwe die ruim valt. Dus ik pas steeds met de boom zelf en niet met de meter.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 16:55

Ashkerlon schreef:
Van waar ben je? Ik heb de boommeter thuis, alsook alle bomen. Pas wel op, want die bomen vallen enkel "binnen de marge" van de meter. Heb je een rode die smal valt bijvoorbeeld is die quasi gelijk aan een blauwe die ruim valt. Dus ik pas steeds met de boom zelf en niet met de meter.

Oh ok, goede tip!

Ik ben van Kampenhout in Belgie :+

@ captain, haha thanks!
Maar heb hem maar 1 minuut nodig dus vond kopen zo onnodig haha...

Tis dat ik altijd erg blij was met dit zadel dus zou leuk zijn als ik hem 100% passend krijg!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:48

Kan je dan niet gewoon tweede hands een groter kopijzer kopen? Ik pas liever ook gewoon met de losse kopijzers ipv de meter (ik heb hem wel) die kopijzers kan je vaak redelijk goedkoop tweedehands kopen en als het niet past weer verkopen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:08

De meesten hebben hem maar 1 minuut nodig, haha
Maar vragen kan altijd :D

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 20:03

Gewoon een kleinere boom kopen is ook een idee ja .. zo duur zijn ze niet.
En ik vermoed dat het maar 1 maat scheelt. Komt nu toch nét iets te ruim.