Lenexa schreef:EvelienKiss, bij mij op stal mogen ze gewoon met achterijzers staan. Ik ga de eigenaar wel vragen om ze eraf te halen voor een paar dagen tijdens de nieuwe introductie. Maar ik weet niet of ze dat zullen doen.
Marleen_88, fijn dat het bij jou goed ging. Voor mij geen optie zonder bescherming. De mijne eist respect, dat krijgt ze eigenlijk ook altijd gelijk. Deze gaf het niet gelijk. Ik verwacht niet dat dit nu anders zal gaan. Met de andere paarden verwacht ik geen strijd, die zullen haar heus nog kennen en weten hoe het spelletje werkt.
Verder advies voor crossbeschermers, dat lijkt me idd de beste optie. Die van Lemieux zien er goed uit. Fijn om dan uit ervaring te horen dat ze luchtig zijn. Ze hoeft ze niet gelijk hele dagen om. Even eerste paar uur ofzo en dan nog als ze van de weide naar de paddock gaan als dat onrustig is. Dat zijn momenten dat ik nog wel wat gesteggel verwacht.
Zo maar ijzers eraf halen gaat niet. Dan brokkelen ze op de nagelgaten, dus denk dat je dat niet eens hoeft te vragen.
Ik zou inderdaad cross beschermers om doen de eerste paar keer/dagen. Als alles weer rustig is kan je als nog zonder bescherming doen. Het is hierbij kiezen tussen twee kwaden (groter risico zonder bescherming vs. meer warmte door bescherming).