waterdicht dekje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mansesy

waterdicht dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 07:36

Heyy,
gisteren heb ik zelf een dekje gekleurd met textiel kleurstof. In principe zou het geen kleur mogen afgeven maar hier twijfel ik aan... Met de warme dagen denk ik dat het zweet van mijn paard ervoor gaat zorgen de het toch misschien afgeeft? Nu dacht ik dat als ik het dekje eens was met zo een vloeistof om waterdicht te maken dat het dan niet volledig waterdicht is maar toch zweet bestendig is. Denken jullie dat dit een goede oplossing is? Of is het niet goed omdat het misschien minder lucht doorlaat?

Bernoe

Re: waterdicht dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 07:43

Ik zou een dekje niet waterdicht willen hebben, ook niet een soort half waterdicht... juist met de warme dagen wil je dat het enigzins zweet opneemt.
Anders probeer je het gewoon een keer of het dekje afgeeft?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:50

Een doel van het dekje is om het zweet op te nemen en af te voeren. Dus waterdicht maken zou ik zeker niet doen.
In principe is het kleurmiddel in het dekje ook wasbestendig toch? Nou is zweet wel iets anders maar het lijkt me geen probleem.

Rupser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:34

Met welk product heb je het gekleurd? Ik werk zelf veel met Dylon en na grondig uitspoelen mag dat eigenlijk niet meer afgeven. Waterdicht maken zou ik ook inderdaad niet aan beginnen.

mansesy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 12:14

Rupser schreef:
Met welk product heb je het gekleurd? Ik werk zelf veel met Dylon en na grondig uitspoelen mag dat eigenlijk niet meer afgeven. Waterdicht maken zou ik ook inderdaad niet aan beginnen.

easy color batikfarbe

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:39

Anders eens wassen op bv 40 graden met een stuk wit katoen erbij? Als er kleurvlakken op de witte stof zitten, gaat het idd afgeven? Is het wit nog stralend wit, zou ik er gerust op zijn dat het niet afgeeft.