Sas_Mon schreef:Je schrijft korte rug. Wat is kort? Past er een 18 inch op? En pas jij in een 18 inch? Past je jonkie in lengte je huidige zadel en zit jij er fijn op op je oudere paard? Als je erg lange benen hebt is een zweetblad extra naar beneden verlengen vaak niet voldoende, hij moet ook iets meer naar voren komen om je knieen fatsoenlijk kwijt te kunnen (mijn bureau staat ook op 72cm. Ik ken het probleem) en ook eventuele wrongen moeten verder naar voren en evt naar beneden geplaatst worden om je benen correct te kunnen gebruiken. De meeste 18.5 en 19 inch zadels hebben wel langere zweetbladen maar geen extra naar voren geplaatst zweetblad. Het scheelt visueel bijna niets maar het rijd wel echt veel comfortabeler als je beenlengte klopt met de zweetbladen. Ik heb geen idee of Frysio dit wel aanbied maar het is het navragen waard. Er zijn wel zadelmakers in NL die dit op maat aanbieden maar het zijn er niet veel. Stuur maar een PB als je meer info wil.
boemel schreef:Ik heb voor beide Friese paarden een Sella zadel.
Mooi kort, kwaliteit, maatwerk en wat ik heel belangrijk vond voor mijn 5 jarige... een boom die op de koudpers verstelbaar is.
Celebi schreef:Afgezien dat ik je probleem niet ken, want ik ben mini en heb hele korte benen, denk ik dat het niet verkeerd is om te kijken naar Ikonic. Hele fijne aanpasbare zadels waarvan een deel ook wat meer naar voren uitgesneden is, waardoor er meer ruimte is voor je benen. Super fijne zadels als het bij je paard past. De mijne is ook klein, kort en rond en dit paste perfect. En zeker zo'n verwisselbaar kopijzer is natuurlijk ideaal op zo'n jonkie.
Gebruikers op dit forum: Anomien, bakstuk, Hemellichaam, Paardengek81 en 8 bezoekers