Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Ja probleem is dat zo'n mestboy to go niet echt leuk is... Ik kom namelijk nergens een vuilbak tegen op mijn routes.
Iets met je moet mest/hondenpoep opruimen... Maar er zijn geen vuilbakken te bespeuren.
Ja aan de bushalte maar die passeer ik alleen in begin van mijn rit.
KimD schreef:goh met zoveel paarden snap ik de overlast idd ook wel.Goed dat je erover nadenkt, hier is het buitenrit seizoen weer begonnen en met een pensionstalling 'in de achtertuin' met meer dan vijftig paarden is ons dorp en het dorp was ze staan een mesthoop geworden, inclusief de bospaden en velden.
Ik zou ze bijna een advertentie van een mestboy to go op de ingang van hun stal willen gaan plakken!
Onze menpaarden hadden een mestzak omhangen, zeker als we veel woonwijken passeerde op onze route. Onder het zadel heb ik ze nooit gebruikt, dan hadden we een vuilniszak bij of schopte het de berm in zodat het niemand kon hinderen.
PoelieWoelie schreef:Misschien een gek idee, maar kun je niet zo'n composteerbaar afvalzakje gebruiken en het dan ergens in de bosjes leggen ofzo? Of werken die zakjes niet zoIk gebruik die altijd voor in mijn groencontainer.
Maaaarije schreef:Persoonlijk zou ik zelf kijken naar iets waardoor je de mest toch mee naar huis kunt nemen.
Of zo ver mogelijk van de weg af te legen.
Wij hebben zelf een jonge hond die nog wel eens paarden mest wil proberen op te eten. Dit kan helaas fataal zijn als een paard bepaalde medicatie krijgt of pas ontwormd is.
Nu is dit misschien niet bij jou van toepassing maar het is ook niet te zien aan de mest.
Wij lopen ook veel in buitengebied met de honden.
Maaaarije schreef:Persoonlijk zou ik zelf kijken naar iets waardoor je de mest toch mee naar huis kunt nemen.
Of zo ver mogelijk van de weg af te legen.
Wij hebben zelf een jonge hond die nog wel eens paarden mest wil proberen op te eten. Dit kan helaas fataal zijn als een paard bepaalde medicatie krijgt of pas ontwormd is.
Nu is dit misschien niet bij jou van toepassing maar het is ook niet te zien aan de mest.
Wij lopen ook veel in buitengebied met de honden.
Art_Ificious schreef:Dat zo ver mogelijk van de weg af is geen enkel probleem. Ik heb op mijn route al een aantal plaatsen gezien waar ik tussen de bomen kan gaan en daar dus eventueel mest kan gooien. Ook zijn er grachten en beken waar het eventueel in gegooid kan worden.
Maar ik als hondeneigenaar laat mijn hond nooit lang ergens snuffelen en dus krijgt die de kans niet iets te eten... Genoeg verhalen over vergiftigde honden gelezen gehad.
Sandra_H schreef:Ik heb zo'n mestzak. Ideaal ding, en die van ons heeft er echt totaal geen last van. Hij kan er gewoon alles mee, ik heb nooit verschil gemerkt tussen met en zonder zak. Dus ja, het is zeker praktisch, je ruikt niks, en het legen is supermakkelijk: gewoon de clipjes onderaan losklippen en alles valt eruit. Dan even schoonspoelen met de slang en klaar.
Het enige is: hij kreeg in de periode dat ik de zak vaak gebruikte wat kale plekjes onder het deel wat om de staart gaat, dus daar heb ik nu bontjes om geknutseld.