welke veiligheidsbeugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

welke veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 08:40

Ik ben al een tijdje aan het nadenken over veiligheidsbeugels. Maar ik komt er niet zo goed uit welke beter zijn. Qua prijs zijn die met een elastiek aan de zijkant of met elastiek aan beide kanten het goedkoopste. Maar er zijn ook nog andere types zoals die open klappen aan de bovenkant en die wat onder open zouden gaan.

Ik heb al op google gezocht, behalve mooie filmpjes om producten te verkopen heb ik nog geen informatie gezien wat de voor en/of nadelen zijn van bepaalde systemen.

Kunnen jullie mij hierin wegwijs maken? Zijn erbij die af en toe uit zichzelf open klappen? Of blijft het gewoon veilig zolang er maar niks gebeurd.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:45

In welke prijsklasse zoek je? :)

En wat vind je verder nog belangrijk in veiligheidsbeugels? Zoek je veel grip, beugels die relatief zwaar zijn van gewicht of juist lichtgewicht, een hellend voetbed?

joyce83

Re: welke veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 10:59

Ik heb nog geen prijsklasse in mijn hoofd. Bij ons nieuwe paard zijn deze beugels mee gekomen en die zijn eigenlijk best fijn. https://www.agradi.nl/compositi-beugels ... gLehvD_BwE
zijn niet zwaar, voeten schieten eigenlijk niet uit de beugel. Ik heb veel minder last van deze beugels dan van de zware beugels die ik eerder altijd bij mijn vorige zadel had.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:03

Ik heb gewoon de standaard veiligheidbeugels altijd gehad, met zo'n elastiek en die voldoen altijd prima. Af en toe een elastiekje vervangen als die kapot is.
Heb nu van subscribe deze veiligheidbeugels in het rood, betaalbaar en functioneren prima.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:07

Ik rijd met Kwik-Out, van die open klappende. Ze zijn wel wat zwaarder en je moet ze soms smeren omdat ze piepen, maar ze werken wel super.
Die beugels met elastieken kan ik me nog genoeg ponyclub lessen herinneren waarbij de elastieken van lesgenootjes moesten worden gezocht

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:09

Bij ons op de manege gebruiken ze vooral teenkappen voor op normale beugels te zetten. Heel veilig maar niet iedereen is er een voorstander van en ze zien niet zo mooi uit.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:10

Mijn zadel passer zei dat die met een elastiekje het veiligste zijn.
De veiligheids haken aan een zadel kunnen nog wel eens weigeren vertelde hij dus het beste is dan toch een veilige beugel.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:12

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:15

Ik heb gedraaide van barefoot. Die heeft ook een breed voetbed. Vindt ze ideaal. Ik heb met korf, maar die is er ook zonder korf.
https://barefoot-saddle.nl/veiligheid/2 ... tstop-kids

Mijn beugelriemen zitten vast aan het zadel, kunnen niet los schieten. Dus veilige beugels vindt ik wel fijn.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:19

Sinds een paar maand heb ik de flex on save on. Ze klikken makkelijk los en zijn ook snel weer dicht te klikken en weigeren nooit open te gaan. Ik ben er super blij mee en voel me een stuk veiliger.

Ze hebben een heel fijn voetbed en vering en mijn houding is verbeterd met deze beugels. Ik moest wel flink wennen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:23

Ik heb al 25 jaar de quick out.
Toen de enige in zijn soort.
Nu zou ik er een kopen met een breder voetbed. maar ook met de zijkant die open klapt.
Hier gaat hij met een minimale druk al open, dus ben er niet bang voor dat het niet zou werken.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 10:05

Dank jullie wel voor het mee denken. Zover ik lees niet echt een type bij wat niet zou moeten doen waar ze voor bedoeld zijn als ik het zo lees.
Ik gok dus zelf omdat ik deze wat ik nu heb wel fijn vind dat ik voor een breder voetbed moet gaan en lichte beugel.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 07:27

Ik wil graag de Avacallobeugels kopen, maar wat is nou precies het verschil tussen de Aluplus en de alupro? Alleen dat de aluplus een breder voetbed heeft en 5 graden afgelopen zodat je voet makkelijker in de juiste positie komt of zie ik iets over het hoofd?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 15:59

Safestyle!
Ik rij er al jaren mee, naar volle tevredenheid :D
Ook het gedraaide oog -> plat liggende beugelriem vind ik een groot voordeel.

Je kunt ze met of zonder het meegeleverde rubber aan de zijkant gebruiken. Ik rij altijd zonder

pukkepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:05

Ik heb de horka 5 star veiligheidsbeugels, die kunnen aan de zijkant open klappen en werkt met een magneet, dus sluiten dan ook weer meteen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:46

Ik heb ook al vele jaren de Sprenger Kwik Out beugels, tegenwoordig zijn ze van BR volgens mij. Maar daar ben ik heel tevreden over!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 19:54

Ik heb die van LeMieux, geloof dat ze de Vector Balance heten. Ik heb die met het gekantelde voetbed vanwege enkelklachten. Zijkanten gaan makkelijk open maar niet tijdens het rijden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:11

Hier rijden we ook naar alle tevredenheid met de Compositi reflex beugels.
Maar omdat mijn dochter ook graag springt en crosst wilde ik dat ze ook ging rijden met veiligheidsbeugels. Ivm enkel problemen waren er veel beugels niet voor haar geschikt.
Nu heeft ze de veiligheidsbeugels van Horka en deze bevallen echt top! Ook hiermee weinig tot geen last van haar enkel.
En ook breed voetbed, goede grip
https://www.daisypaardenshop.nl/a-61843 ... escription

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:12

Kijk goed wat je zelf fijn vindt rijden. Heb zelf een tijdje de veiligheidsbeugels gehad die bovenaan los klappen, maar deze hadden en recht voetbed. Zelf vind ik een iets gekanteld voetbed fijner en ben daarom overgestapt op de Flex On Safe On en echt… wat een verademing!