Momenteel ligt er af en toe een Wintec Dressuur op van 17,5 inch maar die lijkt zijn schouder toch een beetje in de weg te zitten. Daarbij bromt hij weleens als ik een stukje draaf en daarmee geeft hij aan gespannen te zijn dus volgens mij zit het zadel toch in de weg (of hij vindt het gewoon spannend, dat kan natuurlijk ook) Meestal rij ik echter gewoon zonder zadel. En dat gaat leuk in stap en kleine stukjes draf, maar nu komen we op een punt dat we allebei toch echt serieuzer willen rijden. Daarbij mis ik ook wel de steun en vooral de drukverdeling van een zadel.
Mijn budget is nu rond de E300,-. En daarmee kan ik een goedkoop 16 inch boomzadeltje kopen, eventueel met verwisselbare voorboom. Of een goedkoop boomloos zadeltje met een dure onderlegger (die hopelijk wat opvangt) Alleen kan ik daar natuurlijk geen stijgbeugels aan hangen, maar ik heb wel meer lichaamscontact. Of ik laat mijn oude zadel zo opvullen/herverdelen dat het beter past, maar de vraag is of dat mogelijk is. Wat zouden jullie doen?