Het perfecte lyrca vliegenmasker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Retjethorse

Het perfecte lyrca vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-22 16:31

Hey Bokt!

Voor mijn Akhal Teke merrie met haar oh zo gevoelig huidje ben ik op zoek naar het perfecte lyrca vliegenmasker. Iets wat een onmogelijke zoektocht blijkt te zijn tot nu toe. :')

Voor overdag heb ik een Shires vliegenmasker met neusflap (geen lyrca) en daar doet ze het eigenlijk goed mee, geen wondjes of schuurplekken. Maar ze is niet zo'n fan van de neusflap, en voor 's nachts is die neusflap ook overbodig.

Waar ze 's nachts vooral last van heeft zijn de knutten. Ze staat al onder een eczeemdeken maar voor haar hoofd biedt dit niet genoeg bescherming. Vooral de oren zijn een probleem, want deze begint ze opnieuw kapot te schuren. :(

De maskers die ik al heb en niet voldoen zijn:
- Rambo Vliegenmasker: deze geeft wondjes aan de onderkant van haar hoofd
- Busse vliegenmasker: deze geeft wondjes, ook op de onderkant van haar kaal, doordat er een soort drukknopje opzit om deze te sluiten
- Professionals choice lyrca Vliegenmasker: hier zijn de mazen op de oren te groot, waardoor het schuurprobleem blijft.

Mijn voorkeur is een masker van lyrca, in de hoop daarmee schuurwondjes te vermijden, maar hierbij moeten de mazen van de oren echt klein genoeg zijn. Liefst ook voldoende ruimte voor de ogen. En liever geen metalen sluitingen of iets met een ritssluiting.

Wie oh wie heeft suggesties? :D

Capriootje

Re: Het perfecte lyrca vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:40

Wel rits sluiting maar wel heel fijn masker vind ik die van Kentucky. Oren zijn daarvan wel dicht, dus geen mazen.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-22 16:51

Capriootje schreef:
Wel rits sluiting maar wel heel fijn masker vind ik die van Kentucky. Oren zijn daarvan wel dicht, dus geen mazen.

Die lijkt op die van Bussel helaas en heeft zo'n drukknopje waar ze meteen wondjes van krijgt. ;(
Verder is het wel wat ik zoek, maar de sluitingen zijn er teveel aan helaas.

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:53

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:53

For Horses!
Zij maakt ze zelf :) Mijn paard (eczemer) heeft een versie met stoffen (lycra dus) oren en een extra lang neusdeel, zodat alles tot haar mondhoeken beschermd is. Maar ze kan echt van alles maken, met allerlei printjes en kleuren ook.

Edit: deze dus https://for-horses.nl/

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:17

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:24

Je hebt de Shires toch ook zonder neusflap?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:36

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:42

Ik heb die van lamicell. Wel een rits maar geen drukknop.

Afbeelding

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:06

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:26

Voor mijn merrie talloze vliegenmaskers geprobeerd vanwege een gevoelige huid die snel open ligt.
De Woofwear was de enige die geen wondjes gaf. Gekocht op de website van Prohorse. Heb hem nu 2 jaar en ziet er nog als nieuw uit, terwijl ze hem toch in het zomerseizoen 24/7 op heeft.

Paarden aan huis in Friesland op 2 hectare grond?
https://www.funda.nl/detail/koop/terwispel/huis-butewei-7/89012998/

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:35

Ook hier de maskers van For Horses. Zoals al eerder geschreven maakt zij ze op maat en precies zoals je wil :j

.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:56

Afbeelding
Ik heb deze van haar! Ik wilde eigenlijk niks over de ogen omdat ze daar een ander type masker voor nodig heeft (dus twee over elkaar). Hierdoor kan ze alles goed zien, zijn haar oren eindelijk goed beschermd en zit er eindelijk iets over haar mondhoek. En alles sluit echt heel erg mooi aan. En vlot ook.

Ik ben echt niet gesponsord hoor :P gewoon blij dat ik na een paar jaar zoeken eindelijk iets heb gevonden wat werkt.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-22 22:16

Dankjewel allemaal voor de reacties! :D

Mariett schreef:
For Horses!
Zij maakt ze zelf :) Mijn paard (eczemer) heeft een versie met stoffen (lycra dus) oren en een extra lang neusdeel, zodat alles tot haar mondhoeken beschermd is. Maar ze kan echt van alles maken, met allerlei printjes en kleuren ook.

Edit: deze dus https://for-horses.nl/
Die site ben ik eens aan het bestuderen, het ziet er heel interessant uit! Dankjewel! :D

Bokker31 schreef:
Je hebt de Shires toch ook zonder neusflap?
Ja klopt, maar de voorkeur gaat echt uit naar een lyrca stofje. Ik wil echt dat alles perfect aansluit, want momenteel begint de huid op haar hoofd ook kapot te gaan. |(

Hoppit schreef:
Dit zijn fijne dingetjes! Een beetje flimsy, maar ze passen erg fijn en glad onder het graasmasker, waar de mijne weer altijd een schuurwond van krijgt op haar kaaktak. Ze gaan langer mee dan je denkt.
https://www.agradi.nl/hkm-vliegenmasker ... wart-s.htm
Staan het maas ver genoeg van de ogen? Op de foto's ziet het er vrij plat/slap uit, maar het is lastig te beoordelen. :o

Berryz schreef:
Ik heb die van lamicell. Wel een rits maar geen drukknop.

[ [url=m/IDXdK7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hmm, een rit durf ik niet echt aan vrees ik. :')
Hoe fijn zijn de mazen van de oren? :)

Thirza schreef:
https://www.ej.nl/vliegenmasker-weather ... pEQAvD_BwE

Ik heb deze en bevalt goed, toen hij nog niet in zijn buiten stal stond had hij hem ook ‘s nachts om.

Geen rits of iets

[ [url=m/l4wTKi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe fijn zijn de mazen rond de oren? Het is moeilijk te beoordelen vanop de foto's.

Tot nu toe is mijn oog vooral op de For Horses gevallen, erg handig dat ik hem precies zo kan laten maken zoals ik het wil! :D

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:04

Bij die ik stuurde zijn de mazen bij de oren hetzelfde als bij de ogen, ik kan ze wel proberen te meten.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:42

Retjethorse schreef:
Capriootje schreef:

Die lijkt op die van Bussel helaas en heeft zo'n drukknopje waar ze meteen wondjes van krijgt. ;(
Verder is het wel wat ik zoek, maar de sluitingen zijn er teveel aan helaas.

Niet heel relevant maar er zit wel veel verschil tussen de Busse en Kentucky qua afwerking/materiaal. Ik weet alleen niet hoe de afwerking van het drukknoopje is aan de binnenkant eigenlijk :')

Die van mij kreeg ineens wondjes van zijn oude vliegenmasker, nu de Kentucky om en alles geneest er mooi onder.

Hersenschade status: ik kan tegenwoordig mijn eigen paaseieren verstoppen... :')

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 02:49

Insta: @feddethebarockpinto

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:25

Django_Mette schreef:
Ik heb vorige week deze voor mijn jonkie besteld die letterlijk alles afgooide of trok. Deze houdt hij heel netjes om!
https://www.cowgirlstore.nl/for-your-ho ... l?___SID=U

Daar heb ik er ook twee van, maar mijn paard zijn mooie maantop beschadigde enorm van deze maskers. Hij had zo'n dun stukje over, vreselijk :( . Gelukkig weer aangegroeid nu en ik en mijn paard zijn fan van de Shiresmaskers zonder oren ;) .

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-22 08:30

Django_Mette schreef:
Ik heb vorige week deze voor mijn jonkie besteld die letterlijk alles afgooide of trok. Deze houdt hij heel netjes om!
https://www.cowgirlstore.nl/for-your-ho ... l?___SID=U
Mijn merrie houdt gelukkig alles netjes aan, dat is het probleem niet. Maar dit masker heb ik al, weliswaar in een ander kleur en zonder print, maar de mazen van de oren zijn te groot. Ze blijft haar oren kapot schuren ermee.
Qua manen en voorpluk die beschadigen en uitvallen maakt het me niet zoveel uit. Het is een Akhal Teke en die hebben sowieso weinig manen/voorpluk en wat ze hebben is ook enorm gevoelig om kapot te gaan. :')
Laatst bijgewerkt door Retjethorse op 12-05-22 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:31

Eens een New Forest pony altijd een New Forest pony.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:56

A horse is a horse .....

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-22 09:08

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-22 09:23

Thirza schreef:
Bij die ik stuurde zijn de mazen bij de oren hetzelfde als bij de ogen, ik kan ze wel proberen te meten.
Dat is lief van je, maar ik denk dat ik For Horses eens ga contacteren. :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:53

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:48

Ik moet zeggen dat ik ondanks rits nog geen wondjes heb gehad. En mijn merrie heeft ook een gevoelige huid.

Ze heeft hem gisteren wel afgelegen, maar ze is hengstig en de ruinen in de kudde laten haar niet met rust. Dus ik laat hem even af tot de hengstigheid voorbij is.

Dit zijn de mazen van die van lamicell.

Afbeelding