Enquete kennisvragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LynnVB
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-05-22

Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 15:07

Wij zijn drie studenten van de HAS Hogeschool en voor ons afstudeerproject doen wij onderzoek naar het kennisniveau van de hippische consument.

Wilt u ons helpen met ons afstudeeronderzoek voor Trendpanel Paard? En heeft u 5 minuutjes over? Dan kunnen wij uw hulp goed gebruiken. Wij zijn erg benieuwd naar jouw kennis over paardenproducten.

Alvast bedankt! :) :j

https://www.survio.com/survey/d/P2H8T7V4J9D2M9Q6O

Elisa2

Berichten: 37442
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:28

Ik heb hem ingevuld maar wil wel even meegeven dat de enquete zelf niet klopte qua kennis bij sommige vragen. Bijvoorbeeld, de normale lichaamstemperatuur van een paard ligt tussen de 37,5 en 38.2 c en dus niet 38. Bij een aantal in te vullen antwoorden klopten de antwoorden niet met de foto, of waren deze te beperkt qua keuze.

Brainless

Berichten: 29752
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:44

Ik wilde niks zeggen: maar er zijn enkele zeer aparte vragen + antwoorden:
Citaat:
. Wat is het gevolg van het dragen van peeskappen op het been van het paard?*
Selecteer één antwoord

Het been wordt beschermd tegen aantikken vanuit de achterbenen.
De pezen worden warmer / te warm en er kan schade optreden.
Het been wordt beschermd tegen aantikken van een hindernis.
De pezen worden warmer maar er ontstaat geen blijvende schade.

Ja pezen kunnen warm worden, maar dat ligt zeker aan het type peesbeschermers en hoelang je ze gebruikt.
Ik snap dat het antwoord wat jullie willen zien antwoord B is, maar peesbeschermers kunnen ook zeker het been beschermen tegen aantikken.
Maar ik mag maar 1 antwoord kiezen.
Ook hoelang pezen warm blijven na gebruik van beschermers.. dat ligt aan het type beschermer en hoelang ze gebruikt zijn.

Net zoals de vraag wanneer een ongeschoren paard een deken op moet.. jullie duwen richting: een ongeschoren paard hoeft geen deken op.
Maar a: wat voor weer is het (regen/wind enz), b: is er beschutting en c: het ligt aan het paard zelf; mijn oudje redt het echt niet zonder deken in de winter.

Peeskappen en zijteugels zijn geen vaak gebruikte woorden in het Nederlands.

faunty

Berichten: 1794
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:47

ik ben begonnen met de enquete invullen, maar ben halverwege gestopt, na 4 vragen waarin geen antwoord te kiezen was..... Wanneer een geschoren paard een deken op moet ? ja dat ligt niet alleen aan temperatuur, maar aan veeel meer dingen.
welk bitloos hoofdstel werkt het meest in ? de ruiterhand, die werkt het meest in

het paard laat ongemak zien van een veel te strakke neusriem, maar die optie was er niet ....

Bowo
Berichten: 2826
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:49

Ik vraag me ten zeerste af hoe betrouwbaar resultaten uit dit onderzoek gaan zijn.

Ten eerste: waarom geen optie "Weet ik niet". Er zit een verschil in gebrek aan kennis en verkeerde kennis.

Verder, de vragen zijn wel heel zwart wit. De vragen over temperatuur en dekens bijvoorbeeld, daar is echt niet zo zwart wit een getal aan te hangen, ook niet als je zegt "externe factoren niet meegenomen". Waar halen jullie zelf überhaupt zo'n getal vandaan?

En met de stellingen ga ik mee met Brainless, enorm sturend. Tevens ook een zeer beperkte keus. Waarom daar geen open vragen van maken?

Selina

Berichten: 14340
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:04

Sommige vragen vond ik inderdaad ook apart. Bij die over peeskappen vond ik meerdere kloppend. Een zijteugel is een ander woord voor hulpteugel of?
En in theorie kan een ongeschoren paard wel bij elke temperatuur zonder deken, maar in de praktijk hebben sommige paarden wel een deken nodig.

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:20

Ik ben eerlijk gezegd gestopt met invullen. Zoals hiervoor al genoemd is zijn ze erg zwart wit. Die bij welke temperatuur welke deken, zonder externe factoren. Dan kan je dat alsnog niet zo zeggen, dat wisselt ook per paard.
De grootste fout die je juist kan maken imo is elk paard precies hetzelfde behandelen en niet meer kijken naar het individu. Als ik mijn ene paard dezelfde dekens op deed als de andere had die 1e het veel te warm gehad of die 2e te koud.

Soms was het beter geweest als je zelf een antwoord had kunnen geven of meerdere kunnen aanklikken.
En zoals ook al gezegd klopt de gemiddelde temperatuur van paard niet.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:08

Ook ik ben afgehaakt. Ik was het met de keuzeopties op veel vragen gewoonweg oneens.

DuoPenotti

Berichten: 29836
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:21

Ook afgehaakt.

Bij welke temperatuur een deken.
Voelen... Het ene paard heeft het eerder warm dan de ander.

Peesbeschermers zijn als eerste bedoeld voor aantikken.
Ja misschien kan het te warm worden maar dat heb ik in 25 jaar nog niet aan de hand gehad.

Sorry zoiets is niet in te vullen

Amber_anne

Berichten: 6934
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:24

Ik ben afgehaakt op het moment dat ik moest kiezen hoeveel antwoorden ik goed dacht te hebben. Heel veel vragen hebben nou eenmaal niet één goed antwoord zoals hierboven al beschreven

Ik zou overleggen met een docent om te kijken hoe je de enquête kan verbeteren

Bielsje

Berichten: 1402
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:27

Laat mijn ongeschoren paard maar niet horen dat ie pas een deken op mag als het vriest, jeetje zeg :')

En ik mag hopen dat bij de vraag over de peeskappen bescherming het juiste antwoord is, niet alle kappen zorgen voor warme benen...

Ik sluit mij aan bij de club van mensen die hem niet hebben afgemaakt.

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 17:32

Heb je samen met je docent naar de enquete gekeken? Misschien dat hij jullie kan helpen met bovenstaande tips.
Ik denk dat je je beter kunt richten op hoe iemand zelf handelt. Mijn ene paard heeft nooit een deken op, mijn andere paard bibbert onder de 15 graden al :') Daarom ben ik ook gestopt met het invullen van jullie enquete. Hopelijk heb je wat aan bovenstaande tips van iedereen, succes!

Brainless

Berichten: 29752
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:07

Ik heb een vraagje: wordt dit onderzoek echt meegenomen in het Trendpanel Paard/Hippisch Monitor?
Zo ja; dan hoop ik van harte dat deze enquête geen afspiegeling is van alle enquêtes die daarvoor gebruikt worden.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:09

De vragen over geschoren paarden is erg onduidelijk. Er zit nogal verschil in of je scheert op 3mm of bv op 9mm ;)

troi
Berichten: 17022
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:13

Ook afgehaakt. Er bestaan voor verreweg de meeste zaken geen algemene richtlijnen. De nuance mist

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:18

Wat een slechte enquete. Ik mis bijna overal antwoorden en nuances. Als je hier kennis mee gaat "meten" meet je nog alleen de persoonlijke voorkeur van mensen en geen objectieve kennis.

MyWishMax

Berichten: 25397
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:32

eilleen333 schreef:
De vragen over geschoren paarden is erg onduidelijk. Er zit nogal verschil in of je scheert op 3mm of bv op 9mm ;)


En hoelang geleden het paard geschoren is, wanneer enzovoorts (bijvoorbeeld in koud weer met dikke vacht naar kaal of al vroeger in het seizoen en alweer gedeeltelijk vacht aangemaakt)

Kairos
Berichten: 2723
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:35

Wel afgemaakt, maar ik denk dat je echt je docent nog even om feedback moet vragen hoor. Ik dacht namelijk bezig te zijn met een enquête gemaakt door een eerstejaars, niet met een enquête voor een afstudeerproject.

JudithO

Berichten: 7067
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:05

Ook ik heb hem wel ingevuld maar met een flinke hoeveelheid vraagtekens.
Echt heel veel dingen zijn te kort door de bocht, missen opties of zijn te sturend.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:22

Ik ben afgehaakt.. Zou er nog even naar kijken inderdaad.

Suzanne F.

Berichten: 49313
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:21

Ik vond hem wel leuk eigenlijk. Best interessant. Was er maar eentje die ik echt niet wist, heb dan ook Weet ik niet ingevuld.

kiki1976

Berichten: 16866
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:23

Ik ben ook afgehaakt, vragen slaan echt werkelijk nergens om. Ongelooflijk zwart/wit en onvolledige antwoorden.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 15:24

Ook afgehaakt. Vragen en antwoorden zijn enorm kort door de bocht.

germie

Berichten: 26015
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:36

Ingevuld, veel antwoorden kloppen niet. Wat doet een thiedemannteugel? Die kan helpen voor ontspanning omdat de ruiterhand niet trekt zoals een slof, en de teugel feitelijk nageeft als het paard nageeft, maar het zorgt er tevens voor dat het hoofd niet te hoog komt.
Ik heb dus ook aangegeven bij de laatste vraag dat ik gegarandeerd alle vragen goed heb, maar dat de antwoorden gewoon vaak onzinnig zijn. Zijteugels zijn in mijn ogen bijzetteugels.

MarliesV

Berichten: 15219
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Enquete kennisvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:46

Ingevuld maar vind het een bijzondere enquete. Nog al wat aannames van wat 'goed' is zonder naar omstandigheden te kijken (deken deel). Vind hem niet HBO en afstuurdeer waardig als ik eerlijk mag zijn.