Statische vliegendeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JudithGigi

Statische vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-22 15:02

Hi!

Ik heb een beetje een apart probleem :+ . Wanneer ik de vliegendeken van mijn paard afhaal raakt deze zo statisch geladen dat zowel paardlief als ik er een flinke optater van krijgen. Ze moet hem helaas de hele dag op omdat er op stal extreem veel vliegen zijn en ze het liefst allemaal op haar gaan zitten..

Kan ik iets doen om te zorgen dat de deken niet zo statisch geladen wordt of we er in ieder geval geen schok van krijgen? Vind het zo sneu dat ze zich nu iedere keer opspant als ik de deken ervanaf haal.

Rocamor

Re: Statische vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:16

Herkenbaar. Zodra ik de deken eraf heb, pak ik eerst een stuk hout vast waar 200% zeker geen stukje metaal in de buurt zit. Dat gaat goed.

Uit het oog, maar nooit uit mijn hart
[&]Rockes <3, [&]Apache <3

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:47

Ik weet niet zeker of het werkt, volgens mij wel, maar ik hou meestal een hand al op het paard als ik de deken er af trek.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:54

Vouw de deken eerst in gedeeltes op, dus eerst stuk van de achterhand naar voren vouwen en dan het halsgedeelte naar het midden vouwen. Dan pas eraf halen. Wat ook iets helpt is de deken wassen met wasverzachter

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie