Merino of lamswol.

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Haffie_lover

Merino of lamswol.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 10:14

Hoi allemaal, ik wil al heel lang het volgende dekje kopen. Ik vind hem erg mooi en zorgt natuurlijk voor een goede drukverdeling op de rug voor als ik buitenritten maak van een paar uur. Ook zweet ze dan minder onder het hele dekje. Het zadel ligt verder goed maar ze heeft een best "hobbelige" galop en we springen nog wel eens een stammetje waar ze zo een meter de lucht in vliegt en ik dan wat harder land, mij leek dat bont wel goed. *\o/*

Afbeelding

Nu is mijn vraag of hij niet te warm wordt voor mijn Haflinger? Tot welke temperatuur kan ik er mee buitenrijden? En is merino of schaapswol beter?

Ook heb je dit dekje, beter? of mindere drukverdeling?

Afbeelding

Trouwens als iemand dit dekje heeft liggen mag je even een pb sturen. :9 :D

Avalanche

Re: Merino of lamswol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:29

Merino is schapenvel, maar niet alle schapenvel is ook merino.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:46

Als je iets voor de drukverdeling wilt, zou ik eerder voor een Kingsley-pad kiezen eerlijk gezegd. Ik vraag me ook af hoe lang de wol goed blijft, zeker als het direct op de vacht van het paard ligt zoals deze. Zou dat niet heel gauw plat worden?
Wat betreft warmte, ze zeggen dat wol juist goed is bij warmte omdat het een natuurproduct. Daar zou ik me niet zo snel druk om maken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:52

Ik rijd mijn haflinger nagenoeg altijd met wol, hij zweet met alles wat ik op zijn rug leg (en onder zn hoofdstel), maar met wol krijgt hij geen schuurplekken, met andere stoffen soms wel.

Ik rijd endurance en maak dus lange buitenritten waarin mijn paard goed aan het werk is en dus ook altijd zweet (maar tijdens een 40 minuten dressuurtraining is die ook altijd bezweet onder het tuig).

Ik vind dekjes met een wollen onderkant voor die van mij echt het fijnst om mee te rijden.

Na afloop laten drogen en goed uitborstelen met bijvoorbeeld een magic brush en dan blijft je dek ook lang mooi en goed.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:29

Ik vind het ook echt heel fijn, en mijn ervaring is niet dat de wol plat wordt, zeker met merino niet omdat het zo dicht is.