Ervaringen Winderen stijgbeugels

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChelseaAyLee

Berichten: 384
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Heelsum

Ervaringen Winderen stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 00:01

Hallo allemaal, ik ben me aan het oriënteren op nieuwe stijgbeugels. Ik heb al jaren knieklachten, een chronische peesontsteking aan de ene kant en uitgerekte kruisbanden aan de andere kant. Mijn knieën zijn de laatste 2 jaar continu gevuld met vocht.
Het rijden met gewone stijgbeugels levert pijn op, en sprenger bow balance irriteert op een of andere manier de pees, dus die of soortgelijke beugels werken ook niet.
Ik rijd al jaren met flexrides, dat gaat op zich goed, maar heb een nieuw paard waar ik waarschijnlijk wel weer een wedstrijdje wil starten, en ben op zoek naar beugels voor haar zadel die dus de knieën ontlasten en waar ik ook fatsoenlijk mee kan starten.
Die van Winderen klinken goed, heb ook wel wat ervaringen gevonden, maar ben benieuwd of er meer mensen mee rijden met vergelijkbare problemen en of ze echt de knieën ontlasten.

ChelseaAyLee

Berichten: 384
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Heelsum

Re: Ervaringen Winderen stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 16:53

Niemand hier? Andere merken mogen ook aanbevolen, enkel de bow balance achtige irriteren mijn kniepees.
Zag bij winderen dat ik een week gratis kon proberen, dat is op zich wel fijn.

Daphne__
Berichten: 12664
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:02

Met Winderen geen ervaring, al hebben wij er wel naar gekeken, omdat we hetzelfde idee zochten voor mijn zus met knieklachten. Alleen wouden wij echt veiligheidsbeugels, dus daarom vielen ze af.

Mijn zus heeft nu Flex On Safe On. Ze hebben geen vering zoals Bow Balance, maar meer demping van schokken. Ze zijn dus wel stabiel. Mijn zus is erg tevreden over deze beugels :)

Je kunt ze ook helemaal laten maken zoals je zelf wilt, kwa kleuren. En tussendoor kun je de magnetische stickers en de veiligheids arm nog wisselen.




Afbeelding
(Antraciet frame, grijs voetbed, grijze vering)

kamsel
Berichten: 3442
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Ervaringen Winderen stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:56

De flex on safe on heb ik sinds kort ook. Ik vind ze fijn, maar ik vind de sprenger flexcite ook fijn ( heb ik aan m’n andere zadel.)
De safe on zijn uit te proberen bij de Kroo.
Volgens mij heb ik de andere flex on wel eens bij dochorse in het testcenter gezien, maar kon ze net niet vinden, zou je na kunnen vragen.