Schuurplekken op heupen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

EVL

Schuurplekken op heupen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-22 17:36

Hoi, onze pony heeft sinds kort een eczeemdeken op. We merken nu lichte schuurplekken aan haar heupen. We weten niet zeker of het van dit deken komt, of van het vorige dat ze op had. Ze heeft de hele winter dekens op gehad, en voor we het eczeemdeken hadden heeft ze enkele dagen met haar vliegendeken gestaan.
Is er iets om deze plekken te voorkomen? Voor op de borst is er vanalles te koop, maar voor aan de heupen vind ik niet echt iets. We doen er nu steeds glansspray op zodat het deken goed glijdt, en de plekken zijn de laatste dagen zeker niet verergerd. Is er verder nog iets dat we kunnen doen?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:49

Meestal ontstaat dat omdat er door het verharen dotten haar op de deken zit op de plek van de heup.
Even regelmatig controleren of er haren op de deken zitten. Tot ze door het verharen zijn. Dan is het plots over.

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]

EVL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-22 17:52

cam schreef:
Meestal ontstaat dat omdat er door het verharen dotten haar op de deken zit op de plek van de heup.
Even regelmatig controleren of er haren op de deken zitten. Tot ze door het verharen zijn. Dan is het plots over.

Bedankt voor je antwoord.
Het is een nieuw deken, en verharen doet ze op haar heupen bijna niet omdat ze geschoren is in de winter. In het deken hangen eigenlijk maar weinig haartjes.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie